Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn creditcardbank heeft me een pincode gestuurd die identiek is aan een van de pincodes die ik voor mijn bankrekeningen heb (andere bank). Toeval?

Ik weet dat er naar 10.000 pincodes bestaan en dat de mogelijkheid statistisch bestaat dat je twee identieke krijgt, maar dit vind ik wel èrg toevallig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er veel minder dan 10000 pincodes bestaan want je zult niet snel meerdere nullen of andere cijfers na elkaar hebben en 1234 ofzo zal ook niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En verder... degene die dit overkomt, zal erover praten of een vraag erover stellen.
En zo krijg je soms een verkeerd beeld, bijvoorbeeld dat dit vaak voorkomt of dat er een 'wonder' is gebeurd voor mensen die daarin geloven. Nog meer toeval: ik wil iemand bellen, ik pak de hoorn en druk die tegen mijn oor, ik wil het nummer intoetsen, maar nog daarvoor heb ik de persoon al aan de lijn.
Het lijkt op een wonder. Ik heb het al drie keer meegemaakt. Maar ik heb dan ook wel 100.000 gesprekken gevoerd. Statistisch kan het dus gewoon.
bamibal
13 jaar geleden
@pelle: Bij sommige banken mag je zelf je pincode kiezen. 1234 kan dus best bestaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Dit gebeurt door een andere instelling dan je bank het is dus weldegelijk toeval. Al lijkt het erg onwaarschijnlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is toeval, net als het toeval is als je een prijs in de loterij wint. Het lijkt onwaarschijnlijk, maar is wel mogelijk.
Als het geen toeval was dan zou ik hier wel enigszins paranoïde van worden....Bij wie zijn je persoonsgegevens dan nog veilig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is toeval maar als het twee verschillende zijn kan het alleen maar makkelijk zijn hoef je maar een pincode te onthouden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing