Als je een schuld hebt bij wehkamp die je per maand afbetaald dmv een betalingsregeling is het dan normaal dat de rente gewoon doorloopt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (5)

Je zult over het openstaande bedrag steeds rente moeten betalen.
ronron1212
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Nee de rente blijft verschuldigd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kun je in dit geval alleen in de voorwaarden van wehkamp hebben gelezen, als dat elders staat maar niet bij wehkamp dan heb je geen poot om op te staan.
Zolang jij niet hebt afbetaald blijf je rente betalen, want je moet het zien als een lening die je hebt gedaan. Lenen kost altijd geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe je een openstaand bedrag bij een bedrijf ook betaalt, als je het niet in één keer betaalt, betaal je rente.
Dat houdt dus in dat je altijd rente betaalt, daar leven deze bedrijven van net als banken!

Veel mensen realiseren zich niet dat als je geen betalings- regeling hebt, maar gewoon een vastgesteld maandelijks bedrag, je ook dan rente betaalt, dat zit in het bedrag en staat op de maandelijkse afrekening. (ik ben ervaringsdeskundig)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oja Jodokus en dat noemen ze dan 'gemakkelijke termijnen'. Zo verschrikkelijk misleidend, het zijn gewoon criminelen daar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt Pelle, ik heb het zelf jaren moeten doen, anders geen kleding, maar het is 'bloedduur' wat je per saldo betaalt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb tijd geleden een lening genomen, niet eens zo gek hoog en ik betaalde 50 euro per maand af, op het maandelijks afschrift was het zoiets van 30 euro rente 20 euro aflossing en het duurde best wel lang voordat ik meer ging aflossen dan rente betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tka Gorg, je betaalt dus meer rente dan dat je afbetaalt, dat is waarom het criminelen zijn. Mijn hemel: 50 euro per maand is dan echt wel heel erg weinig. Ik weet niet wat het totaal bedrag is maar kijk nou eens wat je in totaal betaalt hebt straks? Veel en veel meer dan het waard is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is precies wat ik bedoel *Gorgrealis* : 40% van wat je afloste is rente : VEERTIG procent....
gelukkig weet ik niet meer wat ik betaalde (wil het ook niet weten!), maar ik wil iedereen maar een ding op het hart drukken: NIET lenen !!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik las daarnet het verkeerd, zag nu pas goed wat er staat! *Gorgrealis* : je betaalde 60% ZESTIG procent rente, ooooohhh, dat is nog erger dan ik dacht, echt schandalig ! heb je nu het idee van: nooit meer !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou nee jodokus... je begint met afbetalen maar op dat moment staat het hele bedrag nog open dus de maximale hoeveelheid rente. Na een aantal keer afbetalen wordt de rente minder. Omdat het op 50 euro per maand blijft staan betaal je al die tijd hetzelfde bedrag maar aan het begin zit daar dus heel veel rente in en weinig afbetalen en aan het eind andersom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dank je, ik weet het weer : de ballon met daarin de grafiek die van x naar y liep...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*krol* het gaat er niet om dat *mensen gewoon moeten betalen*, maar om de hoeveelheid/tarieven.
en onverantwoordelijk ?
bedoel je degene die een lening aan gaat en zich niet realiseert wat de consequenties zijn ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krol: het zijn criminelen doordat ze geld lenen 'gemakkelijke termijnen' noemen waardoor je dus snel aan een hele hoge rente vast zit, het gaat gewoon te makkelijk. Leningen aangaan doen voornamelijk de mensen die al niet al te veel geld hebben en vaak zijn ze niet zo slim dat ze goed kunnen berekenen wat die tv of die nieuwe kleren nu echt aan het eind van de rit heeft gekost. Ook schatten ze vaak verkeerd in hoeveel ze kunnen aflossen en zie daar: het begin van het einde. Helemaal als dat door de 'gemakkelijke termijnen' komt. Ik hoop overigens dat ze die term niet meer (mogen) gebruiken maar ik kijk nooit meer bij wehkamp. Ik weet niet wat dit te maken heeft met onbeschermde seks. Beide heeft misschien te maken met voorlichting maar bij de seks is de voorlichting vaak wel duidelijk maar doet men het gewoon niet of durft men het niet voor te stellen. Bij geld lenen is het vaak: niet begrijpen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
krol als het om de heb gaat, akkoord, maar er zijn zovéél mensen die géén geld hebben, wekelijks/maandelijks 'te weinig krijgen om te leven en te veel om te sterven'... en díe mensen kunnen niet anders (eigen ervaring)!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem Krol is dat veel mensen niet begrijpen dat betalen in termijnen een vorm van geld lenen is. Kijk maar naar deze vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En zo is 't !
Ja, je moet het zien als een soort (duur) doorlopend krediet. Echter Wehkamp verdient er ook nog eens aan..dus hogere rente...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedrijven als Wehkamp lijken - redelijk betaalbare - Internetwinkels (voorheen postorderbedrijven) waar je ook nog eens de geweldige mogelijkheid geboden wordt al spullen te kopen als je het geld er nog niet voor hebt. Dat noemen ze 'afbetaling'.

Feitelijk is 'afbetaling' echter gewoon een heel dure manier van geld lenen, krediet, tegen enorme rentepercentages, die doortellen zo lang als je 'lening' (afbetaling) loopt. Daardoor betaal je uiteindelijk beduidend meer dan het bedrag dat je eigenlijk had willen uitgeven, alleen LIJKT het per keer wat minder.

Uiteindelijk verdienen dergelijke bedrijven maar een klein deel van hun omzet uit de daadwerkelijke goederen die ze verkopen. Het verstrekken van kleine leningen is goed voor het overgrote deel van de omzet. Ze willen dus heel graag dat je dat VOORAL blijft doen. Niks zo vervelend als een klant die meteen contant betaalt. Daar kun je namelijk geen 10, 11, 12 % (!!) rente over trekken -die kan oplopen tot wel een derde of zelfs in extreme gevallen de hélft van het totale aankoopbedrag. Voor iets van 1000 euro tegen 10 % betaal je dus niet 1100 euro, maar ruim over de 1300 tot 1500 zo niet meer als je een keer 'vergeet' te betalen.

Beter is dus je te bedenken of je voor het bedrag dat je bij - bijvoorbeeld - Wehkamp wil uitgeven, een (goedkopere !!) lening zou willen afsluiten bij de bank. Is het antwoord 'nee', koop dan ook niet op krediet. Het kost je klauwen vol geld, dat je blijkbaar niet hebt, want anders had je dat krediet niet nodig.

Toegevoegd na 4 minuten:
In de tweede link een handige calculator waar je je 'afbetalingsregeling' kunt invullen en zien hoeveel rente je bespaard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De rente bij wehkamp is zelfs 16% http://www.wehkamp.nl/Klantenservice/Informatie.aspx?Page=GLD&IHC=GBA&IPC=BVO Nog meer nuttige info: http://financieel.infonu.nl/lenen/40782-kopen-op-afbetaling-bij-wehkamp-en-neckermann.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mozes kriebel ; dan betaal je bijna het dubbele, als je voor de goedkoopste (lees : meeste) termijntjes kiest......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou het bewijst wel wat... als jij daar al geen idee van had, hoe moeten de mensen die wat minder toegang hebben tot goede bronnen en mensen die moeite hebben met opzoeken van kleine lettertjes dat dan?
Ik maak me daar enorm zorgen over en daarom noem ik het criminelen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'Criminelen' gaat me te ver ; niemand wordt met een pistool op het hoofd verplicht op afbetaling kleding en huishoudelijke apparaten te kopen, en het gaat niet om het afbetalen van een noodzakelijke medische behandeling ofzo. Opportunisten zijn het zeker.
Dat ik het rentepercentage niet precies weet, komt denk ik voornamelijk voordat ik nog nooit in mijn leven 1 cent heb geleend anders dan voor een hypotheek.