Wie weet een goede advocaat betreffend verjaringstermijnen (contracten) en finale kwyting van restschuld.

Ik ben op zoek naar een goede advocaat met kennis van zakken die my kan vertegenwoordigen in een zaak betreffende het afkopen van een schuld. Finale kwijting met kwijtschelding vd restschuld.
Verder is er wellicht sprake van het verjaren van het termijn van de gerechterlijke uitspraak tot vordering vd schuld. Echter is het niet zeker of dit een termijn is van 4 of 20 jaar wat inhoudelijk eerst beoordeeld zou moeten worden.
Weet iemand een advocaat die mij zou kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

[Ik verneem uit je andere vraag dat het om grote schulden gaat]

Ik ga je geen namen geven, maar in dit soort gevallen, waarbij er sprake is van grote schulden met een eventueel faillisement als gevolg, kan je het best aankloppen bij een insolventieadvocaten. Dat zijn advocaten die gespecialiseerd zijn in faillisementen (en dus ook schulden). Zij worden ook door de rechtbank toegewezen aan bedrijven en personen die failliet zijn. Je kunt ze vinden in het register van de beroepsvereniging Insolad (zie link). Het voordeel van dit type advocaten is dat zij weten hoe het proces van schuld tot faillissement in zijn werk gaat, en dat zij dus ook weten op welke manier zij met schuldeisers om moeten gaan. Zij zullen dus ook weten hoe ze overeenkomsten moeten beoordelen.