moet een WG je ziek melden in je proeftijd?

In de proeftijd kreeg ik een klein ongelukje. ik kon niet werken. Ik kreeg vervolgens mijn ontslag. mijn baas meldde mij niet ziek. Ik heb het UWV gebeld die deelde mij mede dat ik maar naar de rechtswinkel moest gaan. ik heb het idee dat de WG mij niet heeft aangemeld. Wat moet ik nu verder????

Weet jij het antwoord?

/2500

Tijdens je proeftijd mag zowel je werkgever als jij, op ieder moment, zonder opgaaf van reden, ontslag nemen of geven, je kunt dus helaas niets anders doen dan een andere baan zoeken, succes. Toegevoegd na 12 minuten: Je werkgever hoeft je niet ziek te melden, dan neemt hij zelf de kosten en het risico, dat jij langdurig ziek blijft op zich. In dit geval dus niet aan de orde, omdat jij in je proeftijd zit en hij je dus mag ontslaan, als jij dat kleine ongelukje op je werk hebt gehad, kun je wel de arbeidsinspectie erop af sturen.

Een werkgever betaald zelf het loon van een ziekemedewerker hij heeft dus geen plicht om direct een melding te doen. In een proeftijd kunnen beide partijen afzien van het jaarcontract. Je zult dus of ww moeten aanvragen en een nieuwe baan moeten zoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100