Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je een vv uitkering hebt, mag je eigen zaak beginnen met behoud van je uitkering. daarvoor heb ik 10 jaar gewerkt. Merci

meer informatie over eigen zaak naast je vv uitkering.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
681

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik neem aan dat je bedoelt een WW uitkering, dat staat in je voorwaarden en daarvoor zul je toestemming moeten vragen bij de uitkerende instantie. Het hangt van veel factoren af, hoe inzetbaar ben je op de arbeidsmarkt, hoerendabel je bedrijf zal zijn etc. Dus aanvragen bij de uitkerende instantie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan. Als je plannen hebt om vanuit de WW een eigen bedrijf te starten, meldt dat bij je werkcoach. Samen met de werkcoach kun je bespreken of een eigen bedrijf iets voor je is en welke ondersteuning het WERKbedrijf je hierin kan bieden.

Je kunt een eigen bedrijf opzetten met behoud van je uitkering. Tijdens deze startperiode hoeft je niet te solliciteren. Je mag de startperiode gebruiken voor het binnenhalen en uitvoeren van opdrachten. De startperiode duurt maximaal 26 weken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je ww krijgen als je ondernemer wil worden?

Volgens mij is dat eten van twee walletjes. En al zou het mogelijk zijn duist het tegen menig moraal in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik besloot het maar even als antwoord te geven ipv reactie:

De ww uitkering isdan wel een voorschot, je krijgt je uitkering in die startperiode als voorschot uitbetaald, na ruim twee jaar verrekent uwv je inkomsten als zelfstandige met je uitkering. Dan wordt berekend of je het voorschot (gedeeltelijk) terug moet betalen.
Uwv bepaalt je inkomen op basis van de aanslagen van de belastingdienst.

Verdien je veel, betaal je veel terug.

Go For It!! als je voor jezelf wil beginnen, gewoon doen!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding