Krijgen we nieuwe euromunten als koningin Beatrix vertrekt en Willem Alexander koning wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er zullen nieuwe munten geslagen worden ja. Dat betekent trouwens niet dat de oude dan omgeruild moeten worden: de nieuwe munten zullen een andere afbeelding krijgen. Net zoals van de guldens zowel guldens met de afbeelding van Beatrix als die van Juliana en een enkele keer nog één van Wilhelmina in omloop waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergelijk het maar met de munten van bijv. 2000 en 2001. Ze zijn verschillend, maar houden dezelfde waarde. Het zijn allebei namelijk (financieel gezien) hetzelfde: een euro. Zo kun je met een Duitse euro ook in Frankrijk betalen. Waarschijnlijk krijgen we gewoon een nieuw ontwerp net als elk jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, in de Eurolanden waar het staatshoofd op de munten staan en waar sinds 2002 (het begin van de Euro) een wisseling van staatshoofd heeft plaatsgevonden zijn ook de munten veranderd.
Monaco (Reinier-Albert)
Vaticaanstad (Johannes Paulus - zetel vacant - Benedictus)