Hoe groot achten jullie de kans dat de export van ontbijtkoek naar Duitsland het goed zal doen

Is er winst te behalen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (8)

De naam van het park was door de Duitsers al veranderd. Maar op dit zonnige balkon is van geen oorlog iets te merken. Mijn grootmoeder draagt haar ontbijtkoek op haar kap en - neem ik aan, maar dan wel erg onzichtbaar -haar gouden oorijzers. Zij is in onverstoorbare klederdracht.

Ik denk dat er wel winst gemaakt wordt.
Anders zouden ze het niet doen he,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord. Nog even voor de duidelijkheid. Er moet door ons een marketingplan geschreven worden voor product van een bestaande onderneming. Wij hebben voor de legendarische ontbijtkoek gekozen van Peijenburg. Ik ben benieuwd naar jullie visie voor dit plan! Mijn dank is groot
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi en dichterlijk geschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de schrijfstijl te zien geen antwoord van babyfaced
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn grootmoeder draagt haar ontbijtkoek op haar kap ?? Qu'est-ce que c'est??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef alle hoop op, nu ik dit gelezen heb weet ik het echt niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals gewoonlijk ergens geknipt en geplakt zonder dat deze persoon weet waar het over gaat
Voordat ik de kans van een product op een exportmarkt in kan schatten, moet ik eerst over marktgegevens beschikken. Niet alleen statistisch, maar ook consumenten onderzoek over het product in kwestie. In jouw geval kan je contact opnemen met de Economische afdeling van de Nederlandse Ambassade in Duitsland. Zij kennen de Duitse markt op hun duimpje en zijn er om Nederlanders te helpen die "iets" in Duitsland nodig hebben of willen doen. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker een kanshebber voor het beste antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me erg bruikbaar +1
Als 't slechts om één produkt gaat, dan acht ik die kans klein. Bedrijven zoals Unilever maken waarschijnlijk afspraken over een heleboel produkten tegelijkertijd. Als 't om slechts één produkt gaat, wordt 't erg moeilijk. Eigenlijk moet je dan een huidig contract bij een huidige leverancier van winkelketens in Duitsland zien te vinden, waarbij de leverantie van dit produkt aansluiting kan vinden. Stel dat Peijnenburg een merk of dochter is van bedrijf X, dan zal je waarschijnlijk met een marktonderzoek moeten aankomen bij bedrijf X, die dan 't huidige contract met zo'n winkelketen kan uitbreiden.
Een uitbreiding van een bestaand contract, dus. Rechtstreeks met een winkelketen overleggen: ik denk dat dat gedoemd is om te mislukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Duitsland kennen ze de Pfefferkuchen, (peperkoek) dit is een mengeling van smaak tussen onze taai-taai en ontbijtkoek. Deze koek is vooral geliefd op kermissen en met de feestdagen. Hij is er vaak als peperkoek mannetje en als hartvorm met glazuur erop gespoten "Ich liebe dich"of zoiets dergelijks. Ik woon in Zandvoort, met veel Duitse toeristen en als die boodschappen mee naar huis nemen van dingen die ze lekker vinden, zijn het meestal hagelslag, drop, stroopwafels, haring en jonge Gouda kaas. Uit de diepvries de kroketten, frikandellen en bitterballen. Ik let er vaak op in de rij voor de kassa,uit pure nieuwsgierigheid. Maar ontbijtkoek zie ik er nooit bij.
Ik zou het dus niet veel kans geven, maar dat is mijn mening, het kan goed zijn dat het wel in de smaak valt.
amc
14 jaar geleden
Ik denk erg weinig kans, de duitsers zijn vaderlandslievende mensen, en consumeren overwegend duitse produkten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is volledig afhankelijk van de afstemming van marketing en communicatie op je doelgroep. Eerst vraag je je af: is er behoefte aan, een gedegen onderzoek biedt uitkomst hierin. Vaak weten mensen zelf niet eens dat ze ergens behoefte aan hebben, simpelweg doordat ze het product niet kennen, dit noemen we een latente behoefte. Zorg voor bewustwording en zorg ervoor dat je je product goed communiceert naar je doelgroep in Duitsland zodat het een bepaald gevoel oproept bij mensen.
Ik ben ervan overtuigd dat ieder product een kans van slagen heeft, maar de manier waarop je het product introduceert het kan doen slagen of falen. Benoem daarom positieve kenmerken van het product. Analyseer je doelgroep goed, begrijp de emoties van waaruit ze handelen en speel hierop in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontbijtkoek is niet de soort koek die men in Duitsland veel eet. Taart ja, maar koekjes e.d. al veeel minder. Stroopwafels vind je af toe al in Duitsland, net als gevulde koeken, krakelingen en hier en daar ontbijtkoek. De Nederlandse koekjesmarkt heeft een veel groter assortiment dan de Duitse. Ontbijtkoek zal best in Duitsland verkoopbaar zijn, maar rijk ga je er niet van worden. Zodra de ruimte in een winkelschap met een ander product meer oplevert, is de ontbijtkoek 'raus'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je deze ontbijtkoek ook echt in de markt wilt gaan zetten om te gebruiken tijdens het ontbijt acht ik de kans zeer klein. Een Duitser nuttigt een fatsoenlijk ontbijt en doet dat niet met een paar plakjes koek. Bij het ontbijt eet de Duitser vooral hartige kost en daar past de koek niet goed tussen. Zou je de koek meer als "koekje" willen lanceren moet deze veel zoeter worden gemaakt. Echter de markt van "Kuchen" is al redelijk afgedekt en je moet heel goed zijn wil je daar tussen komen. Ik zou persoonlijk voor een ander product gaan.