fout gemaakt in contract m.b.t. vakantieuren. Sta ik in mijn recht?

in mijn contract staat duidelijk dat ik 200 uur vakantie p.j. krijg op een werkweek van 32 uur. Normaliter is het 200 vakantieuren voor 40 uur p.w.. Mijn contract is afgelopen en deze wordt niet verlengd. Nu heb ik me laatste loonstrook gekregen met daarbij ook de aftrek voor de vakantiedagen die ik opgenomen heb ze zijn uitgegaan van 160 vakantieuren. Mijn vraag is: sta ik in mijn recht als ik zeg dat ik recht heb op 200 uur vakantie en dat ik dus graag de rest van me geld wil krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Een getekend contract is rechtsgeldig in Nederland en U zult door de rechter in gelijk worden gesteld. Wanneer U een contract met 150 vakantieuren ondertekend had, zou U werkgever U daar ook aanhouden. Dit maal heeft U een voordeeltje, terwijl U aan de andere kant een nieuwe functie dient te zoeken. Uw ex-werkgever dient U dus binnen een maand uit te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan of jij had kunnen weten,
dat er een fout in het contract stond.
Niet iedere fout wordt meteen afgestraft, niet voor de werkgever en niet voor de werknemer.

Als jij logischerwijs had kunnen ziet dat die fout gemaakt is, en jij hebt er zelf niets over gezegd, dan sta je niet in je recht.

Je kunt er wel een zaak van maken, maar dan zal de rechter kijken naar "redelijkheid en billijkheid".

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt er natuurlijk wel naar vragen.
Je zegt dat je er recht op hebt.
Als zij dan gaan tegensputteren dan zeg jij dat je heel sterk in je schoenen staat.
En dan ga je onderhandelen.
Probeer er maar wat uit te slepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijk, ik weet niet precies hoe het in het contract sttat, maar zoals jij het schrijft heb je inderdaad recht op die uren. Uk zou gewoon rechtsbijstand eens bellen, en als je die niet hebt de rechtswinkel bezoeken. Een contract is rechtsgeldig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je hebt recht op de resterende uren.

Bespreek dit eerst met je ex-baas alvorens verdere stappen te ondernemen.

Mocht de werkgever geen gevolg geven aan het verzoek kan je altijd nog verder informatie inwinnen bij een rechtswinkel.