hallo kan iemand mij vertellen of het mogelijk is dat ze beslagleggen op mijn stiefvaders loon voor schulden wat ik heb gemaakt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Om te beginnen is jou leeftijd van belang en ook wat je aangeschaft hebt. Ben jij minderjarig en heb je een behoorlijke aanschaf gedaan had de verkoper eerst moeten verifiëren of jij die aanschaf wel mocht doen. Dan is ook van belang of je stiefvader jou geadopteerd heeft, heeft hij jou niet geadopteerd kan hij ook niet aansprakelijk worden gesteld voor jou schulden. Dus jou vraag is op deze manier niet te beantwoorden.

Als 18-jarige mag je zelfsta.dig leningen en aankopen doen, maar je ouders blijven verantwoordelijk voor je tot je 21-ste. Dus wat je nu moet doen is je schuldeisers bellen en afspraken maken waar jij je aan gaat en kunt houden. Zo voorkom je een beslag..... Ook schuldeisers zijn mensen.... Ik vind dat je hier zelf verantwoordelijk voor bent, desnoods ga je vakken vullen, maar maak afspraken. Succes

Nee, dat kunnen 'ze' niet. Deurwaarders mogen alleen beslag leggen op de eigendommen en het loon van de schuldenaar. Let er wel op dat als jij bij je stiefvader woont, dat het wel mogelijk is dat er beslag op zijn spullen gelegd wordt. In beginsel is het zo dat alleen de spullen van de schuldenaar in beslag genomen mogen worden, maar de bewijslast ligt bij jullie. Dus jouw stiefvader moet aantonen dat bijvoorbeeld de tv van hem is. Probeer dus toch maar wat te regelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100