Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarvan worden de medewerkers van het knmi betaald?

Er is een duur computerprogramma aangeschaft, wie betaalt dit en doorbordurend: wie betaalt de salarissen van de medewerkers?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het KNMI wordt gesubsidieerd door Verkeer en Waterstaat en in principe worden de medewerkers dus betaald door inkomsten van de overheid. De grootste inkomsten van de overheid zijn natuurlijk belastingen, dus uiteindelijk komen deze kosten bij ons te liggen.

Momenteel wordt echter bezien of het niet beter is dat het KNMI verder gaat als zelfstandig, over beperking van het takenpakket wordt ook al gepraat. Het KNMI heeft echter ook commerciële inkomsten (o.a. uit de luchtvaart), maar die zijn niet groot genoeg om uitgaven te dekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Ministerie van verkeer en Waterstaat bestaat niet meer, het is samen met VROM opgegaan in "Ministerie van Infrastructuur en Milieu"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het spijt me, dan heb ik klakkeloos een verouderde bron overgenomen. De rest is echter wel gewoon up to date (2 maanden) en betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens we een beetje jammer dat ik gelijk twee minnetjes krijg voor één foutje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie je bron nergens terug.

Andere antwoorden (1)

Door het Ministerie van Infrastructuur en Milieu
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding