Wanneer een bedrijf besluit de notering aan de beurs te schrappen (Zoals bv AMT), wat gebeurd er dan met de aandelen > aandeelhouders?

Krijgen de aandeelhouders nog iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (2)

De aandeelhouders behouden hun aandeel. Maar ook kan het bedrijf ze kopen voor de dan gelden de koers. Dat is aan de aandeelhouders die beslissen trouwens ook over het schrappen van de beurs. Aandeelhouders zijn de baas over de onderneming.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...Hmm, bedankt voor je reactie, maar ik vind 'm te magertjes. Hier kan ik niet veel mee.
ronron1212
12 jaar geleden
Je kunt hem mager vinden maar de aandeelhouders verliezen niet zo maar hun geld omdat ze zelf besluiten of ze wel of niet op de beursgenoteerd willen blijven. Het bedrijf heeft niet daardoor alle aandelen. Dus ik weet niet wat je nog meer wilt weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp dat aandeelhouders de baas zijn, maar veel mensen hebben de aandeelhoudersvergadering(en) nog nooit bezocht en hebben slechts een paar aandeeltjes. Worden zulke aandeelhouders voor het voldongen feit geplaatst dat de aandelen van de beurs worden gehaald?
ronron1212
12 jaar geleden
Ja de meederheid beslist
het bedrijf moet dan eerst alle aandelen terug te kopen zodat ze de enig aandeelhouder zijn en dan de beursnotering ongedaan te maken door dit te melden aan de autoriteiten.
Kortom, je kan pas van de beurs als er maar 1 aandeelhouder is... en die heeft dan al alles
Ze zijn dan nog wel 10 jaar ( dit kan ook 12 jaar zijn ...) verplicht om zich aan de regels van rapportage te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus, in het geval van AMT, moet AMT eerst alle aandeelhouders benaderen? Veel mensen bezoeken de aandeelhoudersvergaderingen nooit. Handelen alleen in het aandeel via de beurs. Krijgen zij dan een voorstel: Zo gaan we het doen, wat vindt je ervan? Of hoe gaat het. Weet je dat toevallig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, AMT moet alle aandeelhouders een aanbod doen om hun aandeel aan hen te verkopen. Dit gebeurt dmv een brief en als er nog een paar niet hebben gereageerd dmv een landelijke advertentie. Er wordt niet gevraagd of ze het goed vinden!!!
Als dit allemaal is gebeurt en er zijn nog een klein aantal aandelen niet in bezit, dan is dit geen beletsel om de beursnotering ongedaan te maken. Zodra deze aandelen zich bekend maken krijgen zij het aanbod wat toendertijd geldig was. AMT moet namelijk het bedrag dat die aandelen nog waard zijn op een notarisrekening storten. Heb je aandelen AMT dan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen, maar ik las erover in de krant. Ik vroeg me af: Is het dan juist interessant om nog aandelen AMT te kopen of is het juist een risico als je bedenkt dat AMT de aandelen van de beurs af wil halen...?