Waarom zal de recente koersdaling van de euro ten opzichte van de dollar en de yuan gunstig zijn voor de Nederlandse export?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dan zijn de Nederlandse producten in landen die in dollars of yans rekenen goedkoper geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordat hier de prijzen dalen t.o.v. andere valuta's.
Nu zou een laptop bijvoorbeeld $800,- kosten (zo'n €600,-), mocht de euro goedkoper worden dan is een laptop bijvoorbeeld $600,- en nog steeds €600,- hier.

De wisselkoers is dusdanig gunstig, om dingen te halen in het buitenland.

Nu vormt de Chinese Yen bijvoorbeeld zijn eigen ondergang. Veel mensen laten dingen uit China komen omdat het goedkoop is. Maar omdat de Yen stijgt wordt Chinees spul minder aantrekkelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de verkopen naar die landen dan zullen toenemen,omdat hen voor hen goedkoper is.