Ik heb een 0-uren contract en werk dus op oproep basis (in de kinderopvang). Maar heb deze week bijna geen werk gekregen, kan ik ergens geld krijgen?

Ik werk in de kinderopvang, naast mijn studie. En mijn werk is mijn enige inkomstenbron. De flexibiliteit van een 0-uren contract is voor mij dus heel handig. Maar deze maand (januari) was er geen werk. Ik heb tot nu toe nog maar 4,5uur kunnen werken. Hiervan kan ik uiteraard straks mijn rekeningen niet betalen. Nu vraag ik me af of er een instantie is waar ik dan voor zulke maanden in aanmerking kom voor bijvoorbeeld een uitkering oid voor 1 maand... Hopelijk heeft iemand een idee, want op deze manier kom ik flink in de problemen.

Toegevoegd na 52 seconden:
Waar week staat moet maand staan, mijn excuses.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee die is er niet er bestaan geen instanties die zo maar geld geven. Het best kun je even contact maken met je ouders of een andere baan erbij zoeken.

Ik weet niet of je op jezelf woont,maar je zou de UVW of SoZaWe kunnen bellen om te vragen of je recht hebt op een aanvullende uitkering.

Met een 0 uren contract kun je al de baas tijdelijk geen of weinig werk heeft in de maand je aanmelden bij het UWV Hun bekijken dan je gemiddelde inkomen over de afgelopen periodes Kom je echter 1 mnd weer op dat gemiddelde vervalt de uitkering dus moet je steeds op nieuw aanvragen Mijn dochter had hier ook mee te maken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100