Zijn er extreme beroepen die je als arts uitvoert?

Zijn er extreme beroepen die een arts kan uitvoeren? Zoals werken op een helikopter, op een boot. Dus eigenlijk wel arts zijn maar dan niet in het ziekenhuis.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flying doctor??

Het beste antwoord

Nou b.v. als je meegaat met een traumahelikopter naar zware ongevallen (alhoewel deze artsen waarschijnlijk wel verbonden zijn aan een ziekenhuis.) Bij de marine ongetwijfeld op boten, onderzee-ers, die lang van huis zijn. Bij Artsen zonder Grenzen op locaties waar geen ziekenhuis is. In oorlogsgebieden voor eerste hulp. Bij natuurrampen (aardbevingen, overstromingen), ook als eerste hulp. Moeilijk werken onder zware omstandigheden zonder de faciliteiten van een ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Artsen op een traumahelikopter zijn eerste hulp artsen meestal van een academisch ziekenhuis. Trauma Amsterdam; Gestationeerd op Schiphol AC. Amsterdam Trauma noord Vliegbasis Leeuwarden. SAR reddings arts Koninklijke Marine Trauma Nijmegen Vliegbasis Volkel AC. Nijmegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaaf, bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (4)

Je hebt bijvoorbeeld een boot Mercy waar je als arts zou kunnen werken. Of als arts op een schip van de marine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heet extreem?

Niet in een ziekenhuis? Inderdaad de traumahelicopter, maar denk ook eens aan een marinearts, legerarts, of een tropenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In aanvulling op Brabart:

Er zijn ook eerste hulp artsen van ziekenhuizen werkzaam de zogenaamde quick responder, dit is een auto waarin allerlei medische apparatuur is geïnstalleerd, wordt gebruikt bij minder ernstige calamiteiten, calamiteiten waarbij de auto sneller is dan de helikopter en ter ondersteuning van de helikopter.

Bij een grote ramp gaan alle quick responders en de traumahelikopter op de melding af.

Daarbij heb je uiteraard ook de eerste hulp arts op de ziekenhuis afdelingen, ook niet altijd even prettig als er een zwaar ongeval is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arts stand-by bij autoraces zoals bv. Parijs Dakar. Medische begeleiding in oorlogsgebied voor militairen als burgers, onderzoekgebied zoals noord/zuidpool.