Schoenen kapot, en nu?

2 weken geleden heb ik een paar schoenen gekocht. Nu zijn deze al kapot. "ze beginnen uit elkaar te vallen". Het bonnetje heb ik niet meer maar wel het afschrift van de bank.
Wat zijn mijn rechten?
Kan ik mijn geld terug vragen zonder bon?

Dankjewel!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, ik heb dat eens gehad met een blouse. Heb toen een kopie van mijn bankafschrift meegenomen naar de winkel en kreeg gewoon mijn geld terug. Als je niet wil dat ze zien wat er verder op je afschrift staat dan kan je dat met een zware stift doorstrepen.

Ja, je kunt er gewoon mee terug naar de winkel gaan. Je kunt bewijzen dat ze daar gekocht zijn, de winkel moet je schoenen laten repareren of jou nieuwe schoenen geven. Volgens mij zijn ze niet verplicht om je geld terug te geven.

Als een speer terug naar de winkel.Natuurlijk doen ze hier iets aan,anders is dit bedrijf geen knip voor de neus waard

Ik heb eerder in de vroom en dreesman gewerkt bij de schoenen. Ik had paar keer gehad dat klanten terug zijn gekomen met een afschrift omdat ze hun bonnetje niet konden vinden. Het zelfde was met panty's een keer gebeurd. Afhankelijk van de omstandigheden als de schoen bijvoorbeeld van slechte kwaliteit is geweest moet je dat ook uitleggen in de winkel, die zal dan een manager om assistentie vragen en dan worden de schoenen terug gebracht. Als je kan aantonen dat de schoenen van slechte kwaliteit waren en dat ze bijvoorbeeld na de tweede dag zij kapot gegaan dan kun je ze met de kopie bankafschrift terugbrengen. In sommige gevallen wordt het artikel soms niet geaccepteerd. Ik had ook een keertje dat een vrouw een kerstbal wou terug geven en dat die haar bonnetje ook niet bij had, maar er was nog ook iets anders aan de hand maar dat weet ik ook niet meer precies, maar die kreeg het geld niet terug. Je kan het proberen en de situatie goed uitleggen. Je hebt de meeste kans dat als je na 2 dagen al kapot zijn dat ze dan nog terug brengen. Toegevoegd na 1 minuut: Vaak krijg je of je geld terug of een nieuwe paar aangeboden, maar in de meeste gevallen zullen ze de schoenen kosteloos naar de reparatie sturen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100