Er is geld op mijn naam naar mijn vriend zijn rekening gestuurd. Komt dit nu wel aan ?

Ik krijg wat centjes van de verzekering terug.Maar mijn vriend had perongeluk zijn bankrekening doorgegeven.Maar het geld staat wel op mijn naam want ik ben daar verzekerd.Dus neem aan dat ze mijn naam er wel bij zetten als ontvanger. Komt dit geld nu wel aan op mijn vriend ze rekening ?

Het is voor mij geen probleem dat het op zijn rekening word gestort

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Meestal controleert de bank de naam/rekeningnummer combinatie niet. Als ze het weldoen, dan krijgt de verzekering haar geld terug en zal die contact met jou opnemen over hoe jou het geld te betalen. Het komt dus so wie so goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alleen van de ING weet ik zeker dat die het niet accepteert. Dus als de verzekering geld overmaakt op jouw naam naar zijn rekening, en hij heeft een ING-rekening, komt het er niet doorheen. Hoe dat werkt bij andere banken weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was vroeger zo, maar tegenwoordig controleert ook ing de nummers niet meer, tenzij het om echt heel grote bedragen gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt niet jol. Ik weet dit omdat ik het zelf nog maar kort geleden heb gehad. Er zou geld worden overgemaakt naar mijn ING-rekening voor iemand anders. Maar i.p.v. het ook op mijn naam over te maken, o.v.v. "t.g.v. Meneer de Koekepeer", heeft de 'afzender' de naam van Meneer de Koekepeer ingevuld en mijn rek.nr. En dat kwam dus niet aan.