Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb deze week een aanvraag gedaan voor de wajong uitkering, hoelang moet ik dan wachten tot dat ik bevestiging krijg, of uitbetaald krijg?

wajong uitkering

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je al gekeurd; want daar hangt het vanaf.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De aanvraag bij soc dienst kan wel een week of 6 duren als je, door werkloosheid en de WW is afgelopen, zonder inkomen komt te zitten. Ben bang dat dat voor WAJONG ook opgaat
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Heeft u sinds uw zeventiende verjaardag (of al sinds daarvoor) een ziekte of handicap? Vraag de uitkering dan 4 maanden vóór uw achttiende verjaardag aan. U krijgt dan Wajong vanaf uw achttiende verjaardag. Kreeg u een ziekte of handicap toen u studeerde of een opleiding volgde en bent u jonger dan 30 jaar? Vraag dan de uitkering aan uiterlijk 8 maanden nadat u de ziekte of handicap kreeg. U krijgt dan een Wajong-uitkering vanaf 1 jaar na het begin van uw ziekte of handicap. Dus is afhankelijk van uw situatie .Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Sanne20,

Nadat UWV je aanvraag heeft ontvangen, krijg je een ontvangstbevestiging.
Daarin staat de datum waarop je zeker weet of je Wajong krijgt.
Meestal is dat 14 weken nadat je aanvraag is ontvangen.

Blijkt al vroeg dat je nu niet kunt werken en in de toekomst ook niet? Dan duurt het meestal korter dan 14 weken voordat je de beslissing krijgt.

Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/ts7X9N

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding