ik wil belasting terug vragen van 2009, hoe lang duurt het voor het uitbetaald word?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dat is niet te zeggen, je bent aan de late kant, 2010 gaat denk ik voor.
De belasting mag er 3 jaar over doen voor het definitief is.
Met een beetje geluk krijg je dit jaar alvast wat terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op hun site, daar kun je met alle vragen terecht. http://www.belastingdienst.nl/particulier/aangifte2009/
fisbel
12 jaar geleden
U mag tot eind van dit jaar ook nog 2006 terugvragen of herzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt terugvragen (of opnieuw indienen) zolang als de formulieren op de belastingdienst website zijn te downloaden.
normaal tot 5 jaar terug.
bij mij duurde die van 2009, 7 maanden. Dus daar kun je ongeveer van uit gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Oude' jaargangen worden meestal sneller afgehandeld. Vaak al in 2 of 3 maanden. Maar dat betreft 2006, 2007 (en 2008) 2009 kan dus inderdaad wat langer gaan duren.
fisbel
12 jaar geleden
Als je belasting terugvraagt, moet er wel gronden zijn om het te ontvangen. Of je recht hebt op belastingteruggave blijkt niet uit de vraag.

Gewoonlijk krijg je na een maand of twee een voorlopige teruggave, maar dan is er nog geen controle op de juistheid van de aangifte geweest.
Dat kan betekenen dat je later na controle moet terugbetalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
indienen en je verzoek wordt gewoon in behandeling genomen. de duur zal misschien iets langer zijn als wanneer je de opgave 2009 in 2010 ingediend had. maar langer als 6-7 maanden zou het niet mogen duren.
het is zeker niet zo dat je onderop de stapel beland.