Wat voor consequenties kan het hebben als ik bij het internet bankieren mijn inloggegevens standby op het scherm heb staan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij de meeste (ik neem aan alle) banken is het zo dat de sessie na een aantal minuten wordt afgesloten. Probeer maar eens 15 minuten niets te doen en dan zal het voorkomen dat je dan opnieuw in moet loggen. Het hangt van je bank af of dit met of zonder kaartlezer is.
Dat zal hetgeen zijn wat je als eerste zou merken.

Een vele kleinere kans is dat een hacker(inbreker) dingen kan doen met de openstaande sessie, maar die kans is echter zeer klein.

meer info op 3xkloppen.nl over veiligheid met pc's ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T maakt niet zoveel uit of ze nu op je scherm staan (tenminsten als je de PC maar lockt als je wegloopt) of dat je steeds de wachtwoorden/gegevens intikt.
Als je malware op je PC hebt, kunnen nl. toch gewoon beide methodes leiden tot een hack.
Want je hebt malware die op afstand kan zien wat je op je scherm hebt, en je hebt malware die op afstand je ingedrukte toetsen kunnen loggen.

Wil je veiliger bankieren, neem dan een Linux-bakkie.