Wat houd een job als 'orderpicker' eigenlijk in?

Vraag me dit af. Op internet vind ik het erg onduidelijk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is iemand die spullen uit het magazijn bijelkaar zoekt voor een bestelling (order).
Lees meer details op:
http://www.tkmst.nl/opleidingen/opleiding/19704/orderpicker-oude-studieroute.html

Het beste antwoord

Dat is iemand die de artikelen die door een klant in het voorraadmagazijn bij elkaar zoekt en in de doos of mand legt om te worden ingepakt en verzonden als de order zo compleet mogelijk is.

Toegevoegd na 48 minuten:
Een Orderpicker houdt zich bezig met het verzamelen van orders op een orderproductie- of expeditieafdeling. Dat is de afdeling die goederen transporteert.

Taken: Je zorgt ervoor dat de goederenstroom in het magazijn zo goed mogelijk verloopt. Daarbij controleer je bij het inpakken van de order dat er geen fouten zijn gemaakt en dat de goederen niet beschadigd zijn. Ook verricht je onderhoudsklussen en schoonmaakwerkzaamheden. Tijdens de opleiding leer je hoe de goederenstroom in de groothandel verloopt, hoe te werken met geautomatiseerde systemen en hoe je moet handelen als bijvoorbeeld de order te laat binnenkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat alleen meestal niet om lichtgewicht dingetjes.
Ik heb zelf eens maandenlang wc potten in dozen gestopt. En die moest ik dan steeds boven mijn hoofd tillen bij het opstapelen. Dat was echt niet fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende vormen van orders picken, je kunt b.v. met een vorkheftruck langs een stelling moeten om alle artikelen bij elkaar te zoeken en op een pallet te zetten, of zware dingen moeten zeulen, maar als het om kleinere dingetjes gaat kun je ook met een bakje langs een stelling moeten. Ik heb zelf een tijdje orders gepickt bij een drogisterijgroothandel, daar was het "6 pakjes paracetamol, 20 potjes gezichtscreme, 1 doos billendoekjes". Dat was best leuk werk.

Andere antwoorden (3)

Oppikken van het order, lezen wat er op je nota staat en bestelling klaarzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een mooi woord voor magazijnmedewerker.
Je zoekt in het magazijn alle artikelen van een order bijelkaar, verzamelt die, zodat ze verzonden kunnen worden naar de klant.
Grote(internet)bedrijven zoals Bol.com, boekenmagazijns enz. hebben orderpickers in dienst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk bij campina als order picker en indd, je krijgt een bon met daarop het aantal pallets en aantal dozen en dat zet je klaar uit de voorraad voor de deuren waar de vhauffeurs komen laden.