Hoe kunnen ze nou achter je pincode komen terwijl je het heel goed afschermt echt zodat niemand het kan zien ?

Mijn zus en broer zijn van de week geskimd en heel veel mensen in die omgeving/plaats waar ze wonen zijn geskimd.
Ik weet dat mijn broer en zus alle 2 heel goed hun hand afschermen als ze pinnen ik zelf doe ook zo als hun je kan het echt onmogelijk lezen en toch zijn ze achter hun pincode gekomen.
Ik durf nu zelf bijna niet meer te pinnen door dat het nu wel heel dichtbij is nu ik het in de familie hoor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als beide zus/broer van de week geskimd zijn, is het best verdacht? Zijn ze hun pinpas ook kwijt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie weet zijn ergens camera's opgehangen door de skimmers?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die van broer werd ingeslikt bij de bank en die van me zus was geblokkeerd om veiligheidsoverwegingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja RocketBaby hoe raad je het zo het in Lelystad woon jij ook in Lelystad ?
capthavoc
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=-DPjPzuqwGU informatieve video
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/mens-en-samenleving/22626-hoe-skimmers-skimmen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel Lelystad is zowat geskimd inderdaad, vreemd dat het niet in het nieuws komt terwijl echt in de halve stad de pin automaten en apparaten geskimd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk omdat de bank bang is dat mensen hun eigen bank leeg haalt omdat ze bang zijn dat ze geskimd worden , in iedergeval zijn er een paar mensen waarvan ik weet dat ze hun bankrekeningen zelf hebben leeg gehaald. En dan verdient de bank niks meer, dus daarom willen ze het denk ik geheim houden.
capthavoc
12 jaar geleden
skimmen betekent eigenlijk dat je nog op de oude wijze heb gescand ? met de magneet strip ?
Een skimmer gebruikt een valse pin automaat om je pin te lezen ? en vervals die kaart daarmee
hebben je je zus en broer recentelijk nog gepind op de oude manier ? bij een vreemde winkel of andere zaak die niet zo regulier is ?
aan de deur misschien ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn pas is ook ooit gescimd, bij het station nog wel, het zal wel aan de bank liggen maar mijn pas is niet ingenomen, die kreeg ik gewoon terug. Gelukkig niets vanaf gehaald en zag mijn bank het op tijd en heeft de pas al geblokkeerd voor ik er erg in had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan was jouw pas nog niet geblokkeerd op dat moment dubossies. Zodra je pas is geblokkeerd word je pas direct ingenomen door de automaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel want ik kreeg een melding dat ik geen geld kon opnemen terwijl mijn saldo ruim voldoende was terwijl hij een code gaf en mijn pas uitspuugde. Ik belde mijn bank die mij vertelde dat mijn pas gescimd was en ze mijn pas weer zouden activeren zodra de scimpas zou worden ingenomen. Ik zit bij de Rabobank misschien werkt jouw bank anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit was bij mijn zoon ook,zijn pas was geskimd zonder dat hij het wist natuurlijk en een paar dagen later kreeg hij bericht van de ING dat zijn pas geblokkeerd was.

Het beste antwoord

Bij de nieuwe manier van skimmen is geen camera meer nodig. Ze plaatsen een toetsenbordje over het toetsenbord van de pin automaat en die registreert na het kopiëren van de pas ook de toetsen die worden ingedrukt. Zie onderstaande site waarin 3 methodes beschreven wordt.

http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/mens-en-samenleving/22626-hoe-skimmers-skimmen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whow wat een goeie site echt bedankt die bewaar ik en heb ik meteen doorgegeven aan mijn familie want die vroegen zich ook af hoe ze nopu achter hun pincode zijn gekomen ondanks het goede afschermen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dank :-) wat ook nog gebeurt is dat ze de gegevens naar het buitenland sturen, daar de pas namaken met die gegevens en in veel vooral zuid Amerikaanse landen kunnen ze dan geld opnemen met het pasje en een valse id. Het komt ook steeds vaker voor dat mensen zien dat er in het buitenland geld is opgenomen. Mogelijkheden zat dus tegenwoordig. Helaas voor ons.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen Zuid Amerika, dit gebeurd wereldwijd. Dit geld wordt dan onmiddellijk via een pinautomaat in het buitenland opgenomen. Skimmen kan ook in winkels gebeuren niet alleen pinautomaten buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt ook, in dit geval doelde ik op landen waar ze ook zonder je pincode te hebben geld kunnen opnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor pinnen met je pas bij een geldautomaat, hebben ze altijd een pincode nodig ook in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zei ook "in veel vooral zuid Amerikaanse landen kunnen ze dan geld opnemen met het pasje en een valse id". dus dan bedoel ik in de bank zelf en niet bij een pin automaat want bij een pin automaat hoef je je niet te legitimeren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen doen skimmers het niet op die manier, zich legitimeren en geld ophalen met valse id.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zei ik ook niet. Ik zei 'wat ook wel gebeurt' dus het komt ook wel eens voor dat ze het zo doen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk bij de bank, de bedragen die ze pinnen zijn altijd direct opgenomen bij een automaat. Vaak direct wordt bij ontdekking van skimming alle passen geblokkeerd, dan zou de pak kans groot zijn als ze met een (valse)id geld op zouden nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt, en toch gebeurt het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die site gaf een zeer uitgebreid verhaal over het skimmen.

Andere antwoorden (1)

Skimmen gaat met behulp van een apparaatje dat de informatie van de pinpas uitleest. Het apparaatje wordt bijna onzichtbaar op de echte pinapparaat geplaatst. Er wordt vaak een piepklein camera'tje gemonteerd om te kunnen zien welke pincode wordt ingevoerd.

De manier om te voorkomen dat je geskimd wordt, is elke keer als je pint goed te kijken of je niks verdachts aan de pinapparaat ziet. Als je het niet vertrouwt, niet pinnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij lijkt het onmogelijk om je pincode te lezen als je echt je hand er voor houd of dat je bijna zelf niet eens kan zien wat je doet, want ik weet hoe hun hun handen goed boven het pinnen houden. Ik doe ook zoals hun ik kan zelf niet eens zien hoe ik het doe. Ik vraag me dan af waar het cameraatje zit want je kan het echt onmogelijk zien. Of zit er soms in die toetsenbord een cameraatje ? Ik durf bijna niet meer te pinnen, want hier in Amsterdam heb ik ook pas gehoord dat mensen geskimd waren of ergens gepind hebben waar mogelijk geskimd was en om veiligheids overweging de pasjes waren geblokkeerd.
Cryofiel
12 jaar geleden
Als je je hand boven het toetsenbordje houdt, kan een camera niet meer zien welke toetsen je intypt - tenminste, als die camera zich bij jouw ogen bevindt. Maar daar bevindt die camera zich natuurlijk niet. Die camera zit vaak boven de toetsen, zeg maar aan de kant van de muur van het gebouw. Je kunt dan leuk je hand boven de toetsen houden, maar de camera kijkt gewoon onder je hand door.