Ik heb iets nodig waar ik geld in kan doen, waar ik dan niet meer bij kan voor een bepaalde tijd. Wat kan ik gebruiken?

Ik wio namenlijk echt sparen, maar kan dit absoluut niet. De bank is geen optie, want daar kan ik het natuurlijk zo vanaf halen. Het geld door iemand anders laten beheren wil ik ook niet. Dus ik zou eigenlijk een kluis moeten hebben die je zo kan instellen dat hij na een bepaalde tijd opengaan, en daar een gleufje in moeten maken. Maar dit is te duur. Zijn er nog andere opties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Koop een spaarpot zonder 'uithaalklepje'. Je zult 'm kapot moeten gooien om het geld eruit te krijgen, dat doe je echt niet zomaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Spaarpot kopen geld er in doen op slot doen verstoppen en sleutel aan iemand anders geven diegene kan er niet bij omdat alleen jij weet waar de spaarpot ligt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geniaal. +2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel +1
Er zijn ook spaarpotten te koop die je echt stuk moet slaan.
12 jaar geleden
Gewoon een ouderwetse spaarpot. Bijhouden hoeveel geld je erin stopt, en als je het bedrag bij elkaar gespaard hebt, kapot slaan die spaarpot!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste optie toch wel bij de bank. Want je kunt samen met je bank overleggen dat je voor een bepaald tijd de geld niet kunt opvragen, bijvoorbeeld een 5 jaar lang. Na deze 5 jaar dan kan je je geld opnemen die je hebt gespaard. En voordeel ervan is dat er dan rente op komt! Hoe langer de tijd, hoe meer rente je kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een leeg en schoongemaakt conservenblik, dat je hebt geopend met een zogenaamde top-lift-blikopener. (Zo een die helemaal zonder scherpe randjes het deksel zo van het blik haalt, dat je het er wee op kunt klikken.

Maak een gleufje in het deksel zodanig, dat je er niet met een mes EN een munt doorheen kunt. Lijm het deksel dan weer goed vast op het blik - gaat prima met tiensecondenlijm.

Als je nu je geld wit hebben, zul je het blik weer moeten openen. Klusje van niks natuurlijk, maar dan ben je wel je mooie spaarpot kwijt.

Uiteindelijk maakt het echter natuurlijk geen drol uit hoe je je geld opbergt als je je niet kunt beheersen en eigenlijk niet gemotiveerd bent om te sparen. Dan helpt zelfs geen kluis. Kun je beter een spaarrekening nemen met een goede rente waar je een flinke boete betaald als je je geld voortijdig wilt opnemen. En uiteraard zonder pasje maar aan de balie. Dat is de grootste drempel die je voor jezelf kunt opwerpen - maar puntje bij paaltje zul je het zelf moeten doen. Kwestie van zelfbeheersing.