Kijk op www.loonwijzer.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een misverstand dat de salarissen in het vervolgonderwijs slecht zijn. Het werk is zwaar (negatief gezegd: kuddes ongemotiveerde pubers enthousiast zien te krijgen voor je vak, je moet er echt zin in hebben, en dat elke dag opnieuw) en je bent er, als je het goed wil doen, heel veel tijd mee kwijt. Veel mensen draaien minder dan fulltime om de werklast aan te kunnen, en verdienen dus ook minder dan een fulltime salaris.

Het hangt er van af in welke schaal je wordt ingeschaald. Als je voornamelijk in de bovenbouw les geeft en in LC wordt ingeschaald, zit je salaris tussen 2380 en 4100 bruto per maand, als je in LB wordt ingeschaald zit het tussen 2360 en 3600 bruto per maand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ls leraar verdien je een aardig salaris. Je functie bepaalt de schaal waarin je terechtkomt. Voor leraren in het voortgezet onderwijs gelden de schalen LB, LC of LD. Als leerkracht in het voortgezet onderwijs is je startsalaris minimaal € 2.242 (schaal LB). Dit kan oplopen tot € 4549,- (schaal LD).
(Bron: www.werkeninhetonderwijs.nl)
ronron1212