Hoe kan een sealbag over de datum raken?

Ik breng af en toe geld in een sealbag naar de bank (zakelijk). Ik krijg dat altijd een waarschuwing op de site om te letten op de datum. De sealbags die ik gebruik, hebben als datum maart vorig jaar, maar het systeem pakt ze nog steeds.
Waarom zit er een uiterste datum op sealbags?
Voor wie het niet kent: je moet het nummer van de sealbag op internet invoeren, met de gegevens van je storting. Ze zouden dus direct kunnen aangeven dat deze sealbag niet meer goed is, maar dat gebeurt niet.
Op de site van de bank vind ik alleen maar dat je geen oudere sealbags mag gebruiken en nieuwe kunt aanvragen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Net een oudere sealbag gebruikt, datum oktober 2007. Systeem accepteert gewoon.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het gaat over sealbags voor biljetten, dus er hoeft geen vracht munten in. (Of bestaan er niet eens sealbags voor munten?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (3)

Misschien laat de constructie/stevigheid van de sealbag na verloop van tijd te wensen over eb bestaat de mogelijkheid, dat hij open scheurt.
Dit is maar een gok, ik zou geen andere reden weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan wel wat bedenken:

Die dingen hebben niet het eeuwige leven, op een gegeven moment worden ze poreus. Om dat te voorkomen moeten ze voor een bepaalde datum gebruikt worden.

Als het gaat om voorgenummerde sealbags dan vind ik het helemaal logisch dat daar een einddatum aan zit.
Dat kan het systeem een beetje op orde houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat het systeem dan wel oude sealbags accepteert
vind ik wel slordig. Maar dat is aan de bank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Two souls....
omdat de lijm dan vaak niet meer goed is en je de sealbag niet meer goed kunt sluiten.