Als je pincode kwijt bent vanwege een black-out, kan je dat bij de bank opvragen of laten veranderen of moet je altijd een nieuw pasje aanvragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Bij de bank waar ik werk (ING) kun je een herinnering van je pincode aanvragen. Je hoeft niet je pas te blokkeren. Je kunt dan bellen met 058-2126000. Ze zullen dan je adresgegevens vragen en je pasnummer. Als jouw kaart van een andere bank is, zul je contact op kunnen nemen met je eigen bank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan gewoon naar het bank-kantoor gaan.
Neem je ID bewijs mee, en je pasje.

Daar kunnen ze je verder helpen, en krijg je waarschijnlijk een nieuw pasje, en als je geluk hebt kunnen ze hem ter plekke wijzigen.
Als dat niet kan, krijg je gewoon een nieuw pasje, met een nieuwe pincode en met alle bijhorende kosten van een nieuw pasje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord is fout, je kunt een herinnering opvragen bij de bank, daar hoeft niet eerst je pas voor te worden vervangen!
Je moet dan een nieuw pasje aanvragen. Niemand behalve jij heeft jou pincode, dus pilde bank kan deze niet "teruggeven"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaren geleden was ik bij de bank, moest ik mijn kaart erin steken en de kaart werd gereset. Ik toetste een nieuwe pincode en het was geregeld. Geen idee of dat systeem nog bestaat, want ik vond het wel fraudegevoelig...