Lening . Goeie vrienden van mijn ouders hebben een lening die ongeveer 50.000 bedraagt. Ze betalen hiervoor elke maand ) 1% ) dus 500 euro voor?

Nu vertelden ze dat de lening nog steeds 50.000 euro is, ze geen extra krediet krijgen en ook niet aflossen. ( Naar mijn mening is dit onmogelijk aangezien ze ( 500 x 12 x 15 ) 90.000 euro wat meer is als de lening zelf. Nu zit ik niet zo in het lening en bank wezen, maar kan dit verhaal kloppen?

Met vriendelijke groet .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Meestal is de rente op dit soort leningen 10-15% per jaar en de rente loopt natuurlijk mee,
Deze los je meestal af, met een beetje van het bedrag wat je geleend geb
Metbals gevolg dat je na 10 jaar bijv nog steeds 40k open heb staan terwijl je er 30k al betaald heb

Vandaar ook: letop geld lenen kost geld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als men alleen rente (€ 500 per maand) betaalt en niet aflost, wordt de lening wordt niet hoger of lager.
Dat kan zonder meer kloppen.

Wel zal er waarschijnlijk een afspraak zijn over het tijdstip waarop de lening eindigt.
Masr dat is de vraag niet.

Toegevoegd na 31 seconden:
Masr m/z Maar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan kloppen, vermoedelijk is het een pl ( persoonlijke lening ) en die zijn erg duur..
Het zou verstandig zijn om met dit verhaal naar een bank of verzekeraar te gaan en te proberen dit op een andere manier op te lossen.. Je kunt ook naar een financiële planner gaan... Deze Jan proberen de lening om te zetten tegen een normaal tarief en dan het restant percentage af te lossen.. Vermoedelijk hebben deze mensen geen onderpand en hadden ze dat ook niet toen ze de lening afsloten... Jammer dit soort dingen gebeuren. Geld lenen als ze dat eigenlijk niet kunnen.. Een vraagje kunnen ze wel gemakkelijk die 500 per maand betalen? Zo ja!! Vraag de werkgever om te helpen hij kan misschien wel iets betekenen en houd dan iedere maand 500 euro salaris in...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat het een doorlopend krediet is. Daarbij moet je maandelijks een percentage van de openstaande lening "aflossen". Maar die aflossing bevat dan een stukje rente en een stukje aflossing. Als ze dat trouw doen, maar wel weer regelmatig geld opnemen van het krediet (wat dus gewoon kan tot de afgesproken limiet), dan wordt de lening nooit kleiner. Het zijn leningen waar je de nodige discipline voor moet hebben om er uiteindelijk af te komen. 50.000 Euro is wel een erg hoog bedrag voor een doorlopend krediet.
Bij een persoonlijke lening kun je niet zomaar weer geld opnemen. Maar daarvan is de rente meestal wat hoger dan bij een doorlopend krediet. Maar uiteindelijk is zo'n doorlopend krediet vaak toch duurder, omdat de verleiding erg groot is om maar weer extra geld op te nemen van het krediet, waardoor je steeds meer rente betaalt en steeds dieper in de schulden komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk een doorlopend krediet, 10-12% rente per jaar dat maandelijks naar verhouding word afgeschreven. Als je het met een doorlopend krediet voor elkaar krijgt om 50.000 euro schuld te hebben kun je beter goedkoper gaan wonen, of je uitgaven flink minderen.