Op kamers of op jezelf?

Ik ben 19 en ik wil graag op mezelf gaan wonen. Nu hoorde ik dat het beter is om op kamers te gaan en zo met je huisgenoten de kosten te delen, maar ik wil eigenlijk liever een eigen appartement/flat huren zonder andere mensen. Heeft iemand hier ervaring mee en zijn de kosten echt zo verschillend?

Weet jij het antwoord?

/2500

Uiteraard scheelt het flink in de prijs, want er word gedeelt. Mar is delen wel wat je wilt? Wakker worden van de vroege vogels, niet altijd kunnen douchen, soms zelfs ruzie over wie afwast/schoonmaakt! Of je krijgt een nare kamergenoot... Als je het kunt betalen, zou ik gewoon een appartementje nemen. Maar dat is natuurlijk jou keus

Ik wou ook op mezelf gaan wonen volgend jaar met een goeie vriendin, maar heb het niet gedaan, omdat het te duur is. Het ligt er echt ontzettend aan of je werkt of studeert. Als je studeert is de basisbeurs studiefinanciering 266 euro voor uitwonend (HBO). Voor de rest van het geld moet je zelf zorgen. Een appartement/flat is al snel 500 euro. Je moet ook gas/licht etc. hebben en denk aan onvoorziene kosten. Daarnaast, als je helemaal alleen gaat wonen moet je een hele uitzet opbouwen, dus meubels, wasmachine, pannen, bestek, etc, je moet dus een heel huis in je eentje inrichten. Als je op kamers woont deel je dit alles met huisgenoten, en staan deze spullen er al als je er komt wonen. De meeste studenten wonen in een studentenkamer en komen al amper rond. Hoe denk je dit te gaan financieren?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100