Wil graag wat bezuinigen op mijn energierekening die zachtjesaan de pan uitrijst. Waar kan ik veel op besparen met een zo klein mogelijke investering?

besparen op energierekening

Weet jij het antwoord?

/2500

Elektriciteit gebruiken om te verwarmen is erg duur. Dit is al genoemd, maar ik wil hier even verder op in gaan. Een elektrische boiler is erg onvoordelig en je gebruikt met douchen al gauw veel water. Bovendien zijn de aanvoerleidingen vaak lang; als je even iets met warm water afspoelt boven de gootsteen moet eerst de hele leiding met warm water worden gevuld voor je er wat aan hebt. Zorg dat je geen lekkende kranen hebt; een nieuw kraanleertje kost maar weinig en een lekkende kraan kost aardig wat per jaar. Elektrische kookplaten, gril en oven, kacheltjes zijn allemaal energieverslinders. Gebruik de magnetron alleen om kleine beetjes vocht op te warmen, voor grotere hoeveelheden is een kookplaat voordeliger. Zet de tv af als er niemand bewust naar kijkt (het zelfde geldt voor de computer), grote tv's slurpen ook aardig wat weg (kijk eens op apparaten hoeveel watt ze verbruiken). 's Winters op tijd de gordijnen dicht is ook aan te raden. Ook airco's vreten stroom.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100