Er is geld van mijn rekening gepind zonder dat ik iets van weet.?

Paar weken geleden, er is geld van mijn rekening gepind en ik had de pinpass in mijn bezit, ik heb een klacht ingediend bij de Rabobank.
De bank helpt mij niet echt, zij hebben eerste klacht afgewezen, daarna heb nog een klacht ingediend bij de hoofd kantoor van Rabobank en nog steeds geen antwoord.

Wat moet ik nu doen?

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.4K

Antwoorden (9)

Direct rekening laten blokkeren. Als jij de enige bent met een pas en pincode, blokkeren. En aangifte doen. Met aangifte een klacht indienen bij de bank van skimming. Wie weet wordt er zometeen je gehele rekening geplunderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst zéker weten dat jij het zelf niet was, daarna idd aangifte doen en daarmee naar de bank stappen, misschien nemen ze je dan serieus.

Ik schrok mij vorig jaar kapot toen er 500,- van mijn rekening was overgemaakt naar paypal. Na een paar minuten stressen bleek dat ik bij het overmaken van 50,- een nulletje teveel had ingetikt.

Dus zoals ik zei, verzeker jezelf ervan dat je het zelf niet was, probeer anders ook te herinneren waar je portemonnee die dag lag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De benaming op het afschrift is soms anders dan de winkel/restaurant of wat dan ook waar jij hebt gepind, maar dan gaat het wel om dezelfde. Ga voor jezelf na (datum en tijd staat vermeld in de omschrijving) wat je die dag allemaal gedaan hebt. Ik had een keer zoiets en na lang zoeken en nadenken kwam ik erachter dat het wel klopte.
Bij de meeste pin automaten hebben de camera's .... Ik zou naar de politie gaan aangifte doen... Dan naar de Rabo en vragen om na te zien wat op de opname staat ... Misschien nog handig als je verklaringen hebt van die dag??? Was pinautomaat hij je in debuurt???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het kleine bedragen zijn en geen grote bedragen kun je er van uit gaan dat iemand met jouw betaalpas aan het shoppen is geweest en je pinpas heeft terug gelegd. Zijn het grote bedragen en zijn deze naar het buitenland gegaan dan is er sprake van skimming. Dan is vaak het daglimiet opgenomen. Ga eens na wie jouw pincode weet. Laat in ieder geval je pas blokkeren en vraag een nieuwe pincode aan. Geef je pincode nooit af aan anderen ook al lijken ze vertrouwd! Dit voorkomt een hoop narigheid. Bij skimming krijg jij je geld terug van de bank heb jij je pincode verteld aan 3e dan krijg je geen geld terug. Een bank kan altijd een onderzoek instarten, maar dan moet jij wel eerst aangifte hebben gedaan bij de politie, zodat ze beelden op kunnen vragen. Dit moet op een korte termijn aangezien de beelden niet lang worden bewaard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je op internet niet per ongeluk je pincode vrijgegeven.
Internet criminaliteit loert overal.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou jij een pincode van je bankpas op internet zetten? Dan hebben ze ook nog je pinpas nodig om te kunnen pinnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, of op zijn minst de broncode van je pas + bankpasnummer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dan nog kun je er niets mee zonder de betaalpas in bezit te hebben
ik zou bellen naar het hoofdkantoor om te vragen om een verklaring. Waar was je pinpas op het moment van de misterieuze pinpas skeemer? Weet je dit niet zou ik familie en vrienden vragen of ze niet even je pinpas hebben "geleent" is dat niet het geval dan hoop ik voor je dat je dat geld nu niet nodig had want dan kan je het pinpas verhaal niet bewijzen omdat je geen aantoonbaar bewijs hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms worden bedragen enkele dagen later afgeschreven. Vooral bij kleinere winkels, maar ook als je geld uit de muur haalt bij een andere bank dan kan hier een tijdje overheen gaan. Vooral in het weekend kan je hier last van hebben.
Als er een beschrijving bij staat, ga de beschrijving na, kopiëren plakken op internet kan soms helpen om te zoeken welke bedrijven die beschrijving hanteren.
Als het een echt groot bedrag is dan zul je gelijk je rekening moeten blokkeren.
Ook kan je kijken wat voor soort betaling het is. Is het een overboeking, een geldopname, een pinbetaling... Op die manier kan je ook wijzer worden.
Voor skimmen hoef je niet bang te zijn, die hadden al lang je rekening helemaal leeg gezogen, en dan was je klacht ook echt wel in behandeling genomen.
Probeer dus eerst maar eens uit te vinden waar het geld naartoe is gegaan: welke winkel, geldautomaat, of overboeking.
Waarschijnlijk heb je een of twee dagen daarvoor iets gekocht/geld opgenomen en ben je het vergeten. Doordat er enkele dagen tussenzit is het logisch dat het lijkt alsof dit geld door iemand anders is opgenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de bank je sowieso niet helpt en adviseert is belachelijk gewoon.
Je hebt kans dat je ergens gepind hebt waar je geskimd bent en zo je pin hebben gekraakt.
Bij t pinnen ALTIJD je hand eroverheen houden.
Wat moet je altijd doen!
1 Altijd gelijk bank bellen en je pas laten blokkeren en een nieuwe pincode vragen meestal krijg je nieuwe pas.
2.Aangifte bij de politie doen en daar bewijs van vragen die kan je aan je bank overleggen.

RABO zegt zelf:
Ziet u een onbekende transactie?

Neem dan contact op met de Rabobank via telefoonnummer: (0118) 42 80 00. Blijkt dat u slachtoffer bent van skimming, dan blokkeren wij uw pas, vergoeden de schade en geven u informatie over het vervolg.

Raad je aan ze te bellen en vragen hoe het er voor staat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij skimmen kopieeren ze je pas en met een minuscuul cameraatje kijken ze je pincode mee. Een pincode kan niet gekraakt worden van een pas. Vaak bij skimmen gaat het maximale te pinnen bedrag per dag direct naar het buitenland. Dit doen ze net zolang tot dat de eigenaar zijn/haar pas blokkeert. Zijn het kleine bedragen opgenomen in nederland is er vaak geshopt door iemand die de pincode weet en de pas weer terug legt.
Doe aangifte bij de politie dan kunnen ze zien waar er is gepind en zijn er miss camerabeelden.