Mijn ouders kunnen in hun overzicht van rabobank internetbankieren mijn rekening ook zien. Kan ik dit ergens uitzetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K

Antwoorden (5)

Als je een eigen rekening hebt dan kun je een ander wachtwoord kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is dat tot je 18de. Je kunt er met je ouders over praten en zeggen dat je het fijner vind als zij niet jouw rekening zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van af je 18e jaar, heb je eigen beheer over je rekening. Tot die tijd, zijn zij ook verantwoordelijk. Zij moeten ook als je nog geen 18 bent als wettelijke vertegenwoordiger hun handtekening zetten bij het ophalen van je code.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee alleen zij kunnen dat uitzetten. Tis toch juist prettig als ze mee kunnen kijken. Als je iets doms doet kunnen zei je de gevolgen uitleggen.
Geldzaken moet je leren, het is moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf geen rabo rekening, kan me echter voorstellen dat het bij ing niet veel anders zal gaan. Ik kan ook meekijken met de rekeningen van onze kinderen. Doe er niets mee, geen boekingen of zo, tenzij ze me er zelf om vragen. Voor de jongste (7) nog wel. Als ik de rekeningen van de 2 oudsten (13 en 15) uit mijn overzicht verwijder kan ik er niet meer in kijken. Dus als dat echt heel belangrijk voor je is zou je dat kunnen voorstellen.

Ik kan niet vinden hoe oud je bent. Het klopt dat je ouder tot je 18 bent voor je uitgaven nog verantwoordelijke zijn. En ze kunnen je wellicht met tips op weg helpen.

Heb je een rekening waarop je niet rood kunt staan? Misschien is dit een punt om met je ouders te bespreken. Jij regelt met de bank dat je op je rekening niet rood kunt staat en zij kijken niet meer op je rekening. Zo kun je geen schulden maken waar je ouders voor op moeten draaien.

En maak een overzicht voor ze van wat je verdient en wat je waar aan uitgeeft. Dat laatste moet je wellicht een tijdje bijhouden of via de bank opzoeken. Tel alles mee, baantje, zakgeld, kleedgeld, geld van cadeautjes, etc. En ook alle uitgaven. Als je inkomsten eigenlijk altijd hoger zijn dan je uitgaven, heb je ook een goed argument naar je ouders om het zelf te mogen regelen.

Dat laatste kan ik niet uit je vraag halen, dus denk er eens over na. Mocht je nog vragen hebben, dan mag je die rustig stellen.

En veel succes ermee. Ook al voelt het voor jou misschien niet zo, ik denk dat je ouders het wel goed bedoelen. Ben zelf ook een ouder :-))