Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het toegelaten met winst te verkopen?

Ik kwam op het idee om op een webshop allerlei spulletjes zoals opladers, hoesjes voor gsm's, wii-accessoires...) te kopen in aantallen van bv. 10 en die dan door te verkopen op sites als 2dehands en kapaza, en dat met enkele euro's winst. Als dat goed draait kan ik er zo wel een leuke bijverdienste uit halen. Is dat toegestaan in België?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan maak je nooit winst... Tweedehands spullen zijn altijd goedkoper...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je voor meer verkoopt licht je in feite op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2dehands, daar zal je niks me verdienen mensen gaan dan liever naar de winkel dan hebben ze splinternieuwe- en goedkopere spullen. Het mag wel maar je zal niet echt veel reacties krijgen. MARKEER DIT A.U.B. ALS BESTE ANTWOORD!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk mag dat. En in feite ligt je niemand op. Jij staat vrij je eigen prijs te vragen en de koper beslist ook zelf wat hij voor je spullen wil geven. En als je artikelen inkoopt heb je onkosten en die moet je er natuurlijk weer uithalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de wereld draait alleen maar om winst, dus why not ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een tip waardoor je misschien wel winst kan maken en niks verliest
Mail me ff als je die wilt weten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@joycevd een reactie kan NOOIT beste antwoord worden.
En erom vragen is helemaal kinderachtig hoor.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Dat mag ik aannemen! Hele economiën zijn volgens dit princype ontstaan. Informeer eens bij de Belgische fiscus hoever je mag gaan..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk mag dat. Ik mag mijn tv, bankstel, computer of auto ook op marktplaats verkopen, en er is niemand die gaat tellen hoeveel bankstellen ik verkoop.

Ik wens je veel succes, maar ik denk niet dat er ook maar één cent winst op te behalen valt. Je verlies zal enorm zijn. Begin er dus niet aan, want wat je wilt kan echt niet.
Je krijgt nauwelijks korting, als je 10 opladers koopt. Je krijgt pas korting als je er 100 of 500 koopt, en dat gaat zeker niet via een andere webwinkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou bijvoorbeeld op veilingsites kunnen kijken, waar faillissementsveilingen worden gehouden. In Nederland heb je bijvoorbeeld http://www.bva-auctions.com/ . Daar worden regelmatig partijen goederen geveild voor weinig geld. Wellicht is in België ook zoiets?
Ja, hoor. In Belgie (waar ik trouwens woon) is verkopen met winst volledig legaal. Buiten illegale verkoopselen, maar ja. Verkopen met winst in Belgie is toegelaten. :)
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag, maar denk wel er aan dat als jij het goedkoop kunt kopen dat zij dat ook gewoon daar goedkoop kunnen kopen en jij wel het risico loopt dat je een voorraad koopt en die niet kunt verkopen. Ik zou het je afraden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing