Als ik op mijn werk door een andere afdeling benaderd ben voor een baan bij hun, moet ik dat aan mijn manager melden?

Ik ben door een andere afdeling benaderd voor een andere baan, ze hebben me al in april gevraagd en nu weet mijn huidige grote baas het. Ik heb nog geen beslissing of zelfs een officieel gesprek gehad. Nu heb ik op mijn flikker gekregen dat ik dit moest melden. Mr officieel is er niks gebeurd, gaan aanbieding op de tafel, plus er werd om geheimhouding gevraagd! Dus mijn vraag, had ik het moeten aangeven bij mijn huidige baas?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Wat een rare situatie. Onterecht dat jij hiervoor op je flikker krijgt.
Ik zou het balletje terugleggen bij de manager die jou heeft benaderd. Laat hem het maar uitleggen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch in hetzelfde bedrijf?
Als jouw om geheimhouding wordt gevraagd dan hoef je dit echt niet aan je huidige manager te vertellen dus dat jij hiervoor op je flikker krijgt vind ik onterecht.
Je had tegen je manager kunnen zeggen dat je het geheim moets houden en als hij meer wil weten,hij maar de grote baas moet gaan.

Toegevoegd na 42 seconden:
Moets=moest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw vraag is of jij je baas had moeten informeren dat één van zijn collega-leidinggevenden je INFORMEEL heeft gepolst of je belangstelling hebt voor een andere baan binnen het bedrijf. Het antwoord is NEE!

Is het terecht dat jouw baas boos is omdat hij zich gepasseerd voelt? Het antwoord daarop is JA!
Maar dat mag hij jou niet aanrekenen. Het zou netjes zijn geweest als de leidinggevende die jou polste voor een andere baan, vooraf jouw baas daarover had geïnformeerd. Als ik je baas was zou ik dat in een volgend stafoverleg naar voren brengen en bovendien eens een hartig woordje met de betrokken leidinggevende wisselen over de begrippen "samenwerking", "solidariteit" en "collegialiteit".

Ik vind dat hij ten onrechte de schuld bij jou legt en iets onredelijks van je verlangt. Daar mag je best bij hem op terugkomen. Ik zou langs officiële weg een gesprek met hem aanvragen en hem, vriendelijk en rustig, duidelijk maken dat je zijn boze houding onterecht vindt.
Misschien kun je hem met een glimlach vertellen dat je regelmatig door allerlei partijen wordt gepolst voor een andere baan, en dat het veel te veel van zijn tijd in beslag zou nemen als je hem hiervan voortdurend op de hoogte moest houden. Zodra je een contract hebt getekend, is hij de eerste die het te horen krijgt!

Wat jouw positie en verantwoordelijkheden betreft:

1. Het initiatief ging niet van jou uit, maar van een leidinggevende van een andere afdeling. Bovendien was het een informele vraag, die jou als privépersoon gesteld werd. Maar zelfs al was het een officieel verzoek geweest, dan nog was het niet jouw verantwoordelijkheid om je baas daarover te informeren. Binnen één bedrijf horen leidinggevenden daarover onderling te overleggen.

2. Er was je om vertrouwelijkheid gevraagd en omdat het een persoonlijke vraag betrof was er, vanuit jouw perspectief, geen enkele aanleiding om je baas te informeren.

Succes!
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk! Ik wilde hetzelfde zeggen! Plusje van mij!