wie betaald mijn vrije dagen als ik deels ww heb maar ook werk als uitzendkracht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
betaald moet zijn betaalt
vergelijk: wie koopt

Het beste antwoord

Als uitzendkracht wordt je verdiende vakantiegeld van de gewerkte dagen opgeteld en uitbetaald in mei en voor je ww geldt dat je recht hebt op vakantiegeld over de ww-dagen. Ook dit krijg je uitbetaald in mei.
Je kunt vrij nemen als je dat wil, maar dan krijg je over die vrije dagen niets uitbetaald, want dat is al gebeurd bij de reguliere betaling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je WW hebt, heb je recht op 20 vakantiedagen per jaar, dus dan betaalt UWV die. Je moet opgeven bij UWV wanneer je werkt. Geef je een dag minder op omdat je die dag vrij had, en geef je door dat die ene dag vakantie was, dan wordt er dus een vakantiedag van je tegoed afgetrokken.

Geef je hem door als gewerkt, dan gaat hij van je dagen van het uitzendbureau af.
Neem je vrij zonder te melden aan uwv, dan is de kans klein dat ze er achter komen voor 1 dag, behalve als het om n vakantie van meerdere weken gaat.
anneliez
12 jaar geleden
Beste Kubus,

Als je bij je werkgever vakantiedagen hebt opgebouwd, moet je bij de werkgever vakantiedagen opnemen. Je kunt dan op het Inkomstenformulier de uitbetaalde vakantieuren opgeven. Verder kun je met het Wijzigingsformulier je vakantieperiode aan UWV doorgeven. De overige uren worden vanuit de WW-uitkering aangevuld.

Actuele informatie over de WW-uitkering vind je hier: http://bit.ly/kCiY4l.

Ik wens je alvast een fijne vakantie.

Met vriendelijke groet,

Robert
UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare