de kans op een baan voor mijn man? help!!

Na een lange tijd ellende hebben we eindelijk weer geweldig nieuws te horen gekregen! We verwachten over een paar maandjes ons kindje. Nadat geweldige nieuws gevierd te hebben met onze families, kregen we een harde klap te voorduren, na onenigheid op het werk had de werkgever besloten dat mijn man niet meer welkom was.

Mijn man werkte in de beveiliging en heeft ook alleen daar zijn diploma voor, doordat hij in zijn jeugd vast heeft moeten zitten, heeft hij ook een strafblad (normaal voor 18e niet, dit wel wegens soort misdrijf). Hij is aangenomen bij dat bedrijf via een vriend en kan nergens verder in de beveiliging aan de slag door dat strafblad. Hij heeft op geen enkel ander gebied een opleiding gevolgd of ervaring op gedaan. Terug naar school gaan is geen optie.

Zijn er ook bedrijven waar je ook aangenomen kan worden zonder ervaring en diploma en intern een opleiding of cursus kunt volgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als een beveiligingspas wordt geweigerd kan je altijd bezwaar maken bij de korps waar het desbetreffende beveiligingsbedrijf het controleren en uitgifte van passen. Het is natuurlijk wel van belang dat hij bij zijn sollicitatie dit wel vermeldt, anders komt de teamleider danwel personeelszaken erachter en kom je niet betrouwbaar over!! Ik weet niet wat hij gedaan heeft, maar als hij zeker niet meer aan de bak komt, kan hij wellicht wel als receptionist aan de slag bij een beveiligingsbedrijf; zij hebben vaak een security en reception services(iss, trigion, etc) hij heeft al de flexibiliteit en kan wellicht makkelijk binnenkomen als oproepkracht en zich zodoende binnenwerken bij het bedrijf. Succes en veel geluk samen.

een optie is om na te gaan of hij de misdaden die staan op zijn strafblad te kan laten verwijderen. als ik me niet vergis noemen ze dat ere herstel maar je moet de laatste 5 jaar geen enkele misdaad hebben begaan. Dan worden je misdaden van je strafblad gewist maar worden ergens anders opgeslagen. dit kun je doen door de rechtbank. Je zou dit beter vragen aan een jurist. Als hij de laatste 5 jaar geen misdaad heeft begaan en nu een deftige gezin heeft en nu werkzoekend is de kans groot dat zijn strafblad zal ledigen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100