de kans op een baan voor mijn man? help!!

Na een lange tijd ellende hebben we eindelijk weer geweldig nieuws te horen gekregen! We verwachten over een paar maandjes ons kindje. Nadat geweldige nieuws gevierd te hebben met onze families, kregen we een harde klap te voorduren, na onenigheid op het werk had de werkgever besloten dat mijn man niet meer welkom was.

Mijn man werkte in de beveiliging en heeft ook alleen daar zijn diploma voor, doordat hij in zijn jeugd vast heeft moeten zitten, heeft hij ook een strafblad (normaal voor 18e niet, dit wel wegens soort misdrijf). Hij is aangenomen bij dat bedrijf via een vriend en kan nergens verder in de beveiliging aan de slag door dat strafblad. Hij heeft op geen enkel ander gebied een opleiding gevolgd of ervaring op gedaan. Terug naar school gaan is geen optie.

Zijn er ook bedrijven waar je ook aangenomen kan worden zonder ervaring en diploma en intern een opleiding of cursus kunt volgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (8)

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Er zijn zat branches waar geen ervaring of diploma's worden gevraagd. O.a. bij een schoonmaakbedrijf en het verdiend ook prima. Je man kan altijd eens vragen bij het cwi wat de mogelijkheden zijn. Werken leren is evt. ook nog een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij schoonmaakbedrijven kennen ze tegenwoordig ook diploma s, maar het is mogelijk dat die intern kunnen worden gehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vriend werkt ook zonder diploma in de schoonmaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk ook zonder de benodigd diploma's in de schoonmaak, maar dat het nou zo lekker verdient.......
In fabrieken vragen ze vaak geen opleiding of diploma's.
Verder hangt het ook van het misdrijf af wat zijn mogelijkheden zijn. Als hij bv een bank heeft overvallen zal hij niet aangenomen worden bij een bank maar kan hij voor bv de zorgsector weer wel gewoon een bewijs van goed gedrag krijgen. Scholing is geen optie zeg je, ik vraag me af waarom niet hij zou namelijk een BBL opleiding kunnen volgen met 1 dag in de week naar school en de rest van de week werken in die branche van zijn opleiding. Dan zou hij ook nog taxi chauffeur kunnen worden of vrachtwagen chauffeur als hij daar de papieren voor heeft of de mogelijkheid heeft om ze te halen. Een snackbar of een coffeeshop, badmeester, uitsmijter, barman, koerier, buschauffeur, stadswacht of parkeerbeheer, Conciërge op een school, nachtwaker bij een hotel. Dit zijn zomaar wat suggesties waarvan ik dus niet kan inschatten of het ook echt iets voor je man is daar ik de beste man dus totaal niet ken.
Verder wens ik jullie succes en hoop ik gezien het kindje dat op komst is dat hij snel iets zal vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aardbeien pluk schijnt geen gemotiveerd personeel te kunnen vinden. Dat is vaak wel tijdelijk maar is denk ik leuker dan je in eerste instantie denkt. Kassenbouw of werken in de kassen. Het was niet zo handig om wetende dat je een strafblad hebt in de beveiliging aan de slag te gaan, daar is vertrouwen een belangrijk ding en zelfs als je nu betrouwbaar denkt te zijn wordt alles gebaseerd op je verleden. Mogelijk kan je in een magazijn aan de slag of heftruck chauffeur worden etc.
Blijven proberen op elke ongeschoolde baan die je leuk lijkt en ook vooral zelf aankloppen bij familie en bedrijven om te laten weten dat je zoekende bent. Vaak kan het één weer het ander in werking zetten. Hoewel leeftijd en slechte economie natuurlijk inmiddels niet in je voordeel werkt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe lang heeft je man in de beveiliging gewerkt? Het is mogelijk dat hij daar toch wordt aangenomen, zeker als het strafbaar feit 10 jaar terug is bijvoorbeeld. Zeker als hij dit graag wil blijven doen zou ik dat proberen voordat hij het helemaal uitsluit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een beveiligingspas wordt geweigerd kan je altijd bezwaar maken bij de korps waar het desbetreffende beveiligingsbedrijf het controleren en uitgifte van passen.
Het is natuurlijk wel van belang dat hij bij zijn sollicitatie dit wel vermeldt, anders komt de teamleider danwel personeelszaken erachter en kom je niet betrouwbaar over!! Ik weet niet wat hij gedaan heeft, maar als hij zeker niet meer aan de bak komt, kan hij wellicht wel als receptionist aan de slag bij een beveiligingsbedrijf; zij hebben vaak een security en reception services(iss, trigion, etc) hij heeft al de flexibiliteit en kan wellicht makkelijk binnenkomen als oproepkracht en zich zodoende binnenwerken bij het bedrijf.
Succes en veel geluk samen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn zat banen waar je wordt aangenomen. Schoonmaker, via randstad opleiding buschauffeur, heftruckchauffeur goed kijken naar advertenties en ja misschien neit te kieskeurig zijn. Waar een wil is is een weg.
ronron1212
12 jaar geleden
Er zijn vast nog wel mogelijkheden voor werk zonder speciale opleiding. Het is denk ik een goed idee om langs meerdere uitzendbureau te gaan. Die weet waar de banen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een optie is om na te gaan of hij de misdaden die staan op zijn strafblad te kan laten verwijderen. als ik me niet vergis noemen ze dat ere herstel maar je moet de laatste 5 jaar geen enkele misdaad hebben begaan.
Dan worden je misdaden van je strafblad gewist maar worden ergens anders opgeslagen. dit kun je doen door de rechtbank.
Je zou dit beter vragen aan een jurist.
Als hij de laatste 5 jaar geen misdaad heeft begaan en nu een deftige gezin heeft en nu werkzoekend is de kans groot dat zijn strafblad zal ledigen.