Zomerstand CV ketel nu ook al voordelig te gebruiken overdag?

Onze CV keter heeft ook draaiknop voor de verwarming en het drinkwater. De knop voor de verwarming kan op zomerstand gezet worden, zodat hij niet constant het water hoeft warm te houden. In de zomer is dit zeker handig als het 's avonds en 's nachts warm genoeg is dat de ketel niet aan hoeft. Nu op dit moment is het overdag warm genoeg om de verwarming uit te hebben, maar na 6 uur 'savonds ongeveer niet meer.

Wat is voordeliger op dit moment:

De stand van de verwarming dag en nacht nu hetzelfde te houden of overdag (ongeveer na 10 uur smorgens als het warm genoeg is) de zomerstand in te schakelen en 's avonds weer uit te schakelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb de ketel nu ook al op zomerstand. Mijn huis is nu warm genoeg. Door de zon die binnenkomt door de ramen wordt het huis in no-time verwarmt.
En 's-avonds trek ik een vest of een trui aan.
's-nacht de verwaming aan is natuurlijk helemaal onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn cv ketel heb je de keuze of de ketel continu water warm houdt of niet. De laatste keuze heb ik altijd aan staan.
Dus geen verlies door het aanhouden van voorraad.
Wel warmteverlies omdat je een halve minuut moet wachten.