Kan een werkgever (detachering) igv een vast dienstverband op basis van niet ingediende / afgetekende urenbriefjes salaris betaling ophouden ?

Uren worden in een systeem ingevoerd en aan het einde van de periode ingeleverd. Deze kun je printen en door de opdrachtgever worden deze ondertekend waarna je ze opstuurd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ja dat kan.
het is in dit geval dat de urenbriefjes of urenstaten afgetekend zijn om gegevens in een bepaald systeem te krijgen met de wetenschap dat ze kloppen omdat ze gecontroleerd zijn om tot loonbetaling over te gaan.

je werkgever heeft de plicht administratie kloppend houden zodat ook alles te verantwoorden is. het aftekenen van beide partijen wil zeggen dat de info klopt.

als jij het dus niet aftekent kan dit een reden zijn om uren niet uit te betalen of een latere periode uit te betalen nadat je het wel hebt ondertekend. zolang het niet is afgetekend is het niet zeker dat de gegevens juist zijn, vandaar.

als de werkgever niet heeft afgetekend maar hier wel de kans voor heeft gehad (waren in diens bezit, jou deel zat erop) is het verhaal hetzelfde maar is de werkgever verplicht deze fout zsm te herstellen. (aftekenen en invoeren zodat er alsnog tot een betaling kan worden over gegaan) duurt de aankomende uitbetaling te lang (kan je het financieel niet overbruggen) dan kan je een verzoek indienen op een voorschot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan. Kijk goed naar de voorwaarden en bepalingen die in jouw contract staan, daar staat vast wel iets over beschreven.
Als jij je afgetekende urenbriefjes niet inleverd kunnen zij jouw gewerkte uren ook niet factureren, dus ook zij krijgen daardoor geen geld, dus het is vrij logisch dat zij deze voorwaarde stellen.