wie heeft 'ns aanspraak gemaakt op zijn persoonlijke WA verzekering?

Volgens mijn tussenpersoon was deze verzekering verplicht voor huizenbezitters. Op internet lees ik dat dat niet waar is (bijv. http://www.unive.nl/faq/avp) Een omgevallen duur vaasje door mijn kind kan ik best zelf betalen. Waar heb ik die verzekering anders voor nodig? Ervaringen? Tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

ja...
mijn hond heeft eens een ongeluk 'veroorzaakt' door plots de straat op te rennen... een auto en een fietser hadden hebben daardoor schade en letsel opgelopen... mijn WA-verzekering dekte gelukkig alle schade...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hier ooit eens ge(mis)bruik van gemaakt. En het bedrag wat ik geclaimd en gekregen had stond ongeveer gelijk aan de premie die ik tot dat moment betaald had...

Verzekeringsmaatschappijen daarintegen worden de laatste jaren door voorbeelden als ik zelf aangaf misbruikt door kwaadwillende burgers. Hier tegenover staat dat ze elkaar zowat weg concurreren en de premie steeds verder omlaag moet. Dus ze worden steeds kritischer met uitkeren van claims. Maar het voorbeeld dat jij noemt is echt absuurd. Of heb jij gewoon geld liggen om een echte 'Ming' vaas te vergoeden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ooit eens door een kat die bij iemand in huis schade veroorzaakt heefr, maar wat denk je van je kind die met zijn fiets tegen een "dure"auto aanvalt, deuk over 2 portieren, ff uitdeuken en spuiten? (heeft mijn moeder eens gehad, die mensen hebben het dus ook via de WA gregeld) en zelf heb ik eens een fietsongeluk gehad met een racefiets die daarna 2 gebochelde wielen en een ontzet frame had, ook geregeld via de WA.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dochter die een spiegel van een auto met een bal eraf schoot.
Hij is niet verplicht maar je kan hem maar beter hebben. Net zoiets als een rechtsbijstandsverzekering. Je hebt hem bijna nooit nodig totdat......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit een feestje gegeven waarbij de gasten voor de gein de rozenboog van mijn onderbuurman als ladder gingen gebruiken. Die boog dus door, en toen kon ik dat verhalen op mijn WA-verzekering.