Nee De Hypotheker vervult een tussenpersoonfunctie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hypotheker is bemiddelaar tussen consument en banken en geen geldverstrekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn beste weten is de Hypotheker een bemiddelaar in het verkwijgen van een lening. Ze kunnen je van advies voorzien en de verschillende geldverstrekkers met elkaar vergelijken. Jij als klant kunt dan een gewogen beslidding nemen.
Mijn advies, orienteer je breed, niet alleen bij de Hypotheker.

Toegevoegd na 1 minuut:
*verkrijgen
** beslissing
(weer zo'n typische maandag, haha)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zitten er al bij, onze hypotheek loopt dit jaar af, echter nu hoor ik van iemand dat sinds kort de hypotheker ook zelf geld verstrekt, dus dan zijn ze niet meer onafhankelijk, wat ze wel beweren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als dat zo is heb je gelijk maar ik heb er nog niet over gehoord.
Nee de hypotheek is slechts een adviseur! Hij adviseert je over de mogelijke hypotheek vormen en de verstrekkers daarvan, hij kan je ook helpen bij het aanvragen van de offerte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een adviseur die er belang bij heeft om je aan een hypotheek te helpen. Hij is een tussenpersoon en ontvangt dus ook geld voor elke hypotheek die hij afsluit bij verschillende hypotheekverstrekkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, er zijn overigens maar weinig adviseurs die er niets op verdienen!
De hypotheker moet onpartijdig zijn en de belangen van de opdrachtgever behartigen.
Vraag eens van wie en hoeveel provisie hij krijgt.
Ook of hij een hypotheek adviseert als hij daarvan geen provisie krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de tussenpersoon dus ook de hypotheker mogen binnekort geen provisie meer ontvangen,maar moeten dan hun inkomsten halen door de bemiddelng te factureren bij de opdrachtgever jij dus