Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

door fout meterstand vitens hoe kan ik uitrekenen hoeveel ik nu terug krijg na een nieuwe herberekening

volgens hun heb ik 2009 is een hogere stand doorgegeven dan dat ik zelfs nu heb,intussen bezwaar gemaakt over de afrekening vele mails zelfs met foto van de meterstand, heb betaald voor 2555
maar de meter staat op 0244,7

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Allereerst is het belachelijk dat Vitens je zomaar laat betalen, zonder eerst zelf de meterstand de controleren.
Er moet bij hun toch een belletje gaan rinkelen als in 1 jaar tijd iemand zoveel water verbruikt?
Maar dit terzijde.

Je kunt het berekenen door op je afrekening van 2009 te kijken wat een kuub water kostte toen. Je berekent daarna je gemiddelde jaarverbruik en dat trek je er van het verkeerd opgegeven aantal af. De rest vermenigvuldig je dan met het bedrag per kuub. Dat is ongeveer wat je te veel hebt betaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er had een belletje moeten gaan rinkelen maar dat is blijkbaar niet gebeurd
Ik vermoed dat ikeen idee heb waarom deze fout is ontstaan.Jij gaf door 2555 maar de werkelijke meterstand is volgens jou 0244.7.
Echter bij het doorgeven van meterstanden worden de cijfers achter de komma niet vermeld. dus vitens denkt dat jouw meterstand nu is 2447
naar hun beleving is dit een geringe afwijking die later wel weer wordt herrekend
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding