ik heb bij de wegenbelasting schuld kan ik toch op vakantie naar Amerika?

Toegevoegd na 1 uur:
deze schuld heeft mijn ex partner veroorzaakt.
Buiten mijn weten om er staan meerde auto,s op mijn naam.
Zeg alsjeblieft niet dat ik niet moet gaan ik wil al 34 jaar.
We hebben een regeling met de wegenbelasting dus kan het ook dan niet?
Bedankt voor jullie reacties een trieste Marjan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat je niet met de auto naar Amerika gaat?

Je kunt gewoon op vakantie naar Amerika gaan, daar heeft de wegenbelasting niks mee te maken.

Maar als je naar Amerika kunt, kun je ook je wegenbelasting betalen lijkt mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wegens motorrijtuigenbelastingschuld niet gesignaleerd staat, dan word je niet aangehouden bij vertrek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze loopt een risico.
Bij vertrek wordt je op Schiphol gecontroleerd door de Marechaussee. De Marechaussee controleert o.a. of je gezocht wordt of dat je boetes hebt openstaan bij het CJIB. Bij aankomst op Schiphol wordt je ook door de Douane gecontroleerd. Douane is een afdeling van de Belastingdienst. Zij controleren dus op openstaande belastingschulden. Als je Nederlander bent zullen ze je niet de toegang tot Nederland weigeren.

Toegevoegd na 1 uur:
Beste Marjan,

Niet de moed laten zakken hoor. Neem even contact op met de mensen waar je de regelingen mee hebt afgesproken.
Het zijn gewoon hardwerkende mensen waar je heel goed mee kunt praten over je vakantie.
Als jij de afspraken nakomt zal het geen enkel probleem zijn.
Hele fijne en van harte gegunde vakantie ;)"