Mag ik helemaal zelf bepalen wanneer ik vrij wil van stage?

Ik ga binnenkort 10 weken stage lopen en mag daarbij 8 dagen vrij inclusief de voorjaarsvakantie. Deze mag je ook in dagen/uren opnemen. Ik heb al helemaal gepland wanneer ik vrij wil. Zou mijn stagebegeleider het gewoon zo accepteren of moet ik overleggen wanneer ik vrij wil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet natuurlijk altijd overleggen over wanneer je vrij wilt. Je bent daar voor stage, maar dat betekend niet dat je mag doen en laten wat je wilt qua vrij zijn. Je moet je houden aan de regels en werkdagen van die organisatie. Echter mijn ervaring is dat je in goed overleg veel kunt bereiken en dat de meeste mensen geen bezwaar maken als je vrij wilt wanneer je wilt. Maar soms kan het gewoon niet, bij heel drukke dagen ofzo. Mijn tip is: ga dus in goed overleg en probeer samen met je begeleider als eerste de vrije dagen vast te stellen zoals jij ze in gedachten had. Misschien heeft ze nergens moeite mee, maar het kan dus zijn dat ze eerst naar de roosters wil kijken.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je bedoelt je stagebegeleider bij het bedrijf waar je stage loopt?

Voor jou zal dit werken zoals voor iedere werknemer: vrijnemen gaat altijd in overleg. In de praktijk, als je het vroeg aangeeft en niet nou net de allerdrukste periode kiest, zal het geen probleem zijn.