Waar gaat je geld heen als je een bedrijf koopt?

Stel: bedrijf A koopt bedrijf B. Het geld van bedrijf A gaat dan (in mijn idee) naar bedrijf B. Maar bedrijf A wordt eigenaar van bedrijf B, dus bedrijf A heeft zijn geld weer terug. Of zit het anders? Vast wel. Vandaar mijn vraag!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Naar de eigenaar van het bedrijf en er gaat nog een fors deel naar de fiscus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het bedrijf heeft een eigenaar, en die krijgt het geld en is dan geen eigenaar meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eigenaren, ofwel de aandeelhouders bij een BV of NV, ontvangen de koopsom.