Ik verstuurde een kaartje met TNT post en had er 50 € bij gestopt, maar het is niet aangekomen. Kan men zien dat er geld in zit en het onderscheppen?

Het is al enkele weken geleden. Ik stuurde het naar België en ik dacht dat het wel veilig zou zijn. Kan men eigenlijk bij de post zien dat er geld in zit (het was een dikke enveloppe met daarin een brief met daarin een briefje van 50, dus in principe was het zeker niet zomaar zichtbaar). Of hebben zij speciale scanners, en kan het dat iemand bij de post de brief geopend heeft, het geld eruitgenomen en de brief vernietigd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K
j5m
13 jaar geleden
Denk dat je beter aangetekend had kunnen versturen of misschien via de bank over had kunnen maken .
Dat was veiliger geweest en verstandiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een brief naar brazilie stuur en het waardevol is dan wikkel ik het in alufolie dan kunnen de scanners het niet zien .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend zeg...volgende keer zelf brengen...

Het beste antwoord

Ik heb zoiets ook al eens meegemaakt, zelfs dat geld uit een dichtgevouwen kaart was weggeplukt.
Meeste postbodes zijn te vertrouwen maar een poststuk gaat door vele handen en er is er maar een hebberige nodig. Die hebberigen weten kennelijk wat ze moeten ondervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Tegenwoordig kan iedereen postbode zijn, zelfs je buurman of buurvrouw. Ik geloof niet dat ze speciale scanners hebben om te kijken of er geld in zit, maar in principe kun jij dat ook hè. Probeer maar eens een envelop met een briefje erin tegen het licht te houden. Dan zie je zo het geld zitten..

Het is een grote kans dat je geld is meegenomen door een postbode. Misschien is je brief wel echt weg, dat wil ook wel eens gebeuren.

Je kunt er nu in ieder geval niets meer aan doen. En dat is niet leuk, maar erover blijven dubben heeft ook geen zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof niet dat er speciale scanners zijn, wat zou het nut daarvan moeten zijn?
Post kan altijd kwijtraken, het is wel toevallig dat het nu net met deze brief gebeurt.
Een volgende keer toch maar aangetekend verzenden :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kreeg ook wel post met een eurobiljet erin,
nooit problemen mee gehad, kwam gewoon aan.
en ik verstuurde ook biljetten, 5 euro, 20 euro
zonder trouble.

ik denk dat je heel erg pech hebt,
het is niet gebruikelijk dat de post scant, voorzover ik weet hebben zij geen speciale scanners, of zoekraakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't Blijft een risico, geld in een envelop versturen. Kans op zoekraken blijft aanwezig. En het vervelende is: je kunt niet bewijzen dat je het hebt verstuurd. Volgende keer toch maar aanteken, dat is ongeveer 6 euro, of gewoon overmaken.
Maar 't is wel balen voor je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja als het in een kaart zat, zal je het idd niet zomaar zien zitten, ze hebben er echt geen speciale scanners voor, want dan zouden ze ook verplicht zijn het geld weer netjes retour afzender te geven.

Nu blijft er regelmatig wel eens wat achter, en het is niet zelden dat er een kaartje verstuurd wordt met geld erin.

Soms zijn er creatieve postbodes die dit toch gaan checken, (brief open stomen en controleren maar) dit is gewoon diefstal, het valt alleen bijna niet bewijzen.

Een vrienden van me was ooit postbode, dus die wist nog wel eens wat er gebeurde bij de post.

Wat regels van de TNT

Artikel 27
Inzage, diversen
Artikel 8
Dit artikel geeft de hoofdregels weer voor de
aansprakelijkheid van TNT Post tegenover de
contractant; de afzender dus. De aansprakelijkheid van TNT Post is in de Postwet beperkt
tot de poststukken, die met het oog op die
aansprakelijkheid worden geregistreerd.......

Heeft de inhoud op
zichzelf waarde, dan is één van de andere
geregistreerde wijzen van verzending méér
aangewezen. Zo is voor het verzenden van
bijzondere goederen of waarden de
aanvullende dienst aangetekend met
waardeaangifte/‘verzekerd vervoer’ (in het
binnenland) of aangetekend met waardeaangifte (naar het buitenland) het meest
aangewezen.............................
13 jaar geleden
scanners hebben ze niet, ervaring wel...
ik heb zelf vroeger bij de ptt gewerkt, tijdens drukke feestdagen, en de ervaring van de sorteerders is ongekend, ze halen moeiteloos de brieven en of kaarten met geld eruit...
ik stuur vanaf hier best vaak geld op naar nederland... maar altijd in zilverpapier dan zie je op geen enkele manier dat er geld bijgesloten is ...
die tip kreeg ik toen van de afdeling chef...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb iemand een kaart gestuurd met een bloemenbon van 15,- erin, mooi dat hij niet aangekomen is, andere post wel. Dus is ook gewoon gestolen.