Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

stel je ontvangt een WWB uitkering en werkt daarnaast met behoud van dus circa 40 uur en meer inde week , dan is €665 per maand toch een lullig bedrag

Toegevoegd na 1 uur:
Even extra info dan , ga er niet te ver op in .
mijn totale inkomen is dus €665 per maand en moet daar de normale lasten en levensonderhoud nog van betalen.daar komt bij; dat ze mij dus gaan verplichten om te werken ivm werken met behoud van ,oke niks mis mee. maar nu dus de vraag MAG DIT , onder de norm van is dit wettelijk toegestaan voor dit bedrag qua antal uren(wettelijk minumum inkomen), ik krijg dus voor die gewerkte uren geen betalingen , nou ja een vergoeding van 50 euro per maand voor 23 uur of meer per week, maar geen betalingen uit loon of werkgevers aandeel.
vandaar dus ook de vraag is er dan geen wettelijke norm.
dan zou ik dus eigenlijk toch een aanvulling moeten krijgen op de gewerkte uren minus de wbb.En geen uwv of wie dan ook die er eigenlijk een duidelijk antwoord op hebben , ja dat zijn de regels , ja welke regels , en de rest euh euh krijg je dan op je recrest ik kan u niet verder helpen,probeerd u het internet eens ,misschien vindt u daar het antwoord. dus kom maar met het goede antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
808

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je ontvangt alleen een wwb uitkering voor de uren dat je niet kan werken. De overige tijd behoor je met een inkomen aan te vullen

Toegevoegd na 6 uur:
Je zou een uitkering moeten krijgen voor de niet gewerkte uren. Het kan ook zijn dat je nu wordt ingezet als reintegratie traject. Anders zou je van de werkgever loon moeten ontvangen voor de gewerkte uren. de overige uren heb je dan een WWb uitkering. Je reintegratie begeleider moet hier meer van weten
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
dat is misschien wel een lullig bedrag, maar door te werken draai je weer mee in de maatschappij, en dat is ook wat waard.
zie deze situatie als opstapje naar een beter betaalde baan, zodat je die hele uitkering niet meer nodig hebt.
succes!
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ze zouden het duidelijk moeten kunnen uitleggen; de basisvraag s hier denk ik: waarom werk je met behoud van uitkering?
665 euro is het basisbijstandsbedrag, vaak krijg je van de gemeente nog een toeslag (dit alles even gebaseerd op iemand van 23 jaar en ouder).

Kijk eens op deze site: http://www.bijstand.nu/
Daar staat ook een telefoonnummer dat je kunt bellen voor specifieke vragen, dus neem eens contact met ze op om dit probleem voor te leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding