Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het voordat je een bevestiging krijgt op de opzegging van je zorgverzekering?

Goedeavond beste lezers, ik heb twee weken geleden mijn zorgverzekering opgezegd maar ik heb nog steeds geen E-mail ter bevestiging ontvangen. Ik wil overstappen omdat de premie flink is gestegen in vergelijking met andere zorgverzekeraars. Ik heb al contact opgenomen met de verzekeraar maar zei geven aan dat mijn E-mail nog niet in behandeling is genomen. Maar zo lang duurt dat toch niet?

TurfGraver
2 weken geleden
Gewoon laten regelen door je nieuwe verzekeraar.
Inekez1
2 weken geleden
Als je een nieuwe zorgverzekering afsluit bij een andere verzekeraar, wordt door hun automatisch je oude zorgverzekering opgezegd. De nieuwe verzekering gaat in op 1 januari en tot en met 31 december ben je dan nog verzekerd bij je oude zorgverzekering. Andere ingangsdatum van je nieuwe zorgverzekering is niet mogelijk en als je oude verzekering eerder wordt opgezegd, ben je een tijdje onverzekerd. Bij het afsluiten van een nieuwe zorgverzekering hoef je alleen maar aan te geven bij welke verzekeraar je oude zorgverzekering was, dan regelen zij het verder.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing