Mijn hond heeft iemands zonnebril kapotgemaakt. Dekt mijn aansprakelijkheidsverzekering dat?

Mijn hond heeft iemand zijn zonnebril kapotgemaakt maar diegene heeft daar geen aankoopbewijs meer van en het is contant afgerekend. Ook heeft hij de kapotte zonnebril weggegooid. Kan de aansprakelijkheidsverzekering het dan alsnog dekken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat hangt van jouw verzekeraar af. Veel verzekeraars kiezen ervoor om huisdieren mee te verzekeren bij de aansprakelijkheidsverzekering. Omdat het huisdier op naam van de verzekerde staat valt deze onder 'het risico' van deze persoon en valt deze ook onder de verzekering. Veroorzaakt het huisdier schade dan is de verzekerde dus aansprakelijk voor deze schade. Maar de schade moet dan wel ontstaan zijn door de energie van het dier zelf, en niet doordat het is uitgedaagd of mishandeld.

Toegevoegd na 24 minuten:
Dat was het antwoord op de hoofdvraag. Maar met de gegevens in de toelichting erbij is het antwoord dat er geen schade aangetoond kan worden, en de verzekering daarom niets zal vergoeden. Het kan een verzinsel zijn dat een contant betaalde zonnebril vernield en weggegooid zou zijn. Dat moet je wel eerst bewijzen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké, hartelijk bedankt!