Hoe zit het met Unive: Zekur en contracten met zorgaanbieders?

Er is momenteel een goedkope zorgverzekeraar, nu kwam ik er op independer toevalig achter dat dit ziekenhuis zeer weinig contracten met ziekenhuizen heeft afgesloten. En bij elk ziekenhuis waar zij geen contract mee hebben, is 28% eigenbijdrage.

Nu lijkt mij dit dus een erg dure verkzekering, tuurlijk als ik een gebroken vinger heb dan kan ik wel naar een ander ziekenhuis, maar bij een aanrijding etc. is dit toch een stuk minder wenselijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Volgens mijn informatie gaat het om 20% eigen bijdrage (met een maximum van 500 Euro per jaar) als je voor niet spoedeisende zaken naar een ziekenhuis wilt, waar Zekur geen contract mee heeft. Dat is de prijs die je betaalt voor zo'n goedkope (natura) verzekering.

Maar voor spoedeisende zaken geldt die regel helemaal niet. Het is dus echt niet zo dat het ambulancepersoneel gaat zitten uitzoeken naar welke ziekenhuis ze je mogen brengen, als je in de kreukels ligt bij een aanrijding. Het allerergste wat je kan overkomen is, dat als je eenmaal in een ziekenhuis bent, er niets spoedeisends te bespeuren valt, en je toch nog een paar dagen in het ziekenhuis moet verblijven, je naar een ander ziekenhuis wordt gebracht.

Over alle zaken die urgent zijn, hoef je je dus geen zorgen te maken. Maar als je besluit, in overleg met je huisarts dat je eens naar de oogarts moet, of je moet een operatie ondergaan waar geen enkele haast bij is, dan zul je naar een ziekenhuis (of specialist) moeten gaan, waar Zekur een contract mee heeft, òf 20% van de kosten zelf moeten betalen.

Overigens is het ook vaak zo bij dit soort verzekeringen dat je ook niet vrij bent in de keuze van je apotheek. Daar zul je bij deze verzekering dus ook rekening mee moeten houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zekur is niet de goedkoopste verzekering, beste is om 720€ eigen risico te nemen en de bespaarde premie op te sparen. Wanneer je veel mankeert zal ik een verzekering zoeken die alles uitkeert(met laagste eigen risico en deze zijn er nog). Maar ik kan niet jouw gezondheid beoordelen.