worden twee verschillende zorgverleners vergoed ?

ben onder behandeling bij het ggz waar ik ontevreden over ben,ik wil nu naar een eerstelijns psycholoog gaan voor onderzoek,mag dit van mijn zorgverzekeraar cz-groep? en gelden dan de zelfde vergoedingen en,moet ik behandeling beëindigen bij ggz?
heb een basis aanvullende verzekering

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel daarvoor even naar CZ daar kunnen ze je het precies vertellen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Afgezien van jouw vraag: bij (vrijwel) alle zorgverleners is het gebruikelijk dat ze je alleen als patiënt accepteren als je niet bij andere zorgverleners in behandeling bent die op hetzelfde terrein werkzaam zijn.

Antwoorden (1)

Het verdient aanbeveling dat je verzoek aan de betalende instantie (zorgverzekering) eerst beoordeeld en zo mogelijk ondersteund wordt door een therapeut, je huisarts of andere terzake deskundige.
Enerzijds om te weten te komen of het ook objectief een goed besluit van je is en anderzijds om duidelijkheid en zekerheid over de vergoeding te krijgen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Over het algemeen wordt het niet als productief beoordeeld als er gelijktijdig meer dan een therapie wordt gevolgd.