Ja, dit wordt beschouwd als inkomen uit arbeid.
Het kan leiden tot een herbeoordeling en een lagere uitkering.
Je moet het bedrag in ieder geval opgeven.

Toegevoegd na 29 minuten:
Voor de duidelijkheid: het PGB wordt als inkomen uit arbeid beschouwt als je het krijgt omdat je iemand verzorgt.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Als je het krijgt, om zorg in te kopen, omdat je een ziekte, beperking, of handicap hebt, valt het dus niet onder inkomen.
fisbel
6 jaar geleden
Kortom:
Degene die het PGB ontvangt (de budgethouder) hoeft geen belasting te betalen. Hij koopt voor het PGB zorghulp in. Voor de zorgverlener, degene die betaald wordt, is het inkomen. Hierover moet belasting worden betaald: inkomstenbelasting + premie Volksverzekeringswet. Totaal te betalen belasting is minimaal 40% over het inkomen. Daarnaast kan het inkomen ook gevolgen hebben voor de toeslagen. Lees: minder toeslag.