Waarom is het voorschot van mijn zorgtoeslag verdubbelt?

Hi, ik had in december 2017 voor zorgtoeslag aangevraagd. In januari 2018 heb ik geen zorgtoeslag gekregen, dit was ook te zien bij "Mijn beschikkingen 2018" op toeslag.nl.
Maar nu heb ik een voorschot gekregen van dubbel het bedrag dat ik normaal per maand zou krijgen. In de omschrijving staat "FEB-MRT Voorschot zorgtoeslag".

Waarom krijg ik het bedrag van maart ook erbij? Betekent dit dat ik in maart geen zorgtoeslag gaat krijgen? Want het staat in "Mijn beschikkingen 2018" dat ik in maart wel zou krijgen. Beetje raar dat ze de maand maart ook erbij hebt gestort.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je krijgt je zorgtoeslag vooraf gestort, dus in januari voor februari, in februari voor maart enz. Waarschijnlijk is het bij jou fout gegaan in januari en krijg je dat nu alsnog.

Het beste antwoord

De eerste uitbetaaldatum voor 2018 is was 20 december 2017. Maar toen moest uw aanvraag nog worden verwerkt. U kreeg toen dus niets op uw rekening. De volgende uitbetaaldatum voor 2018 was 22 januari 2018 (na het weekend) U heeft op deze datum 2 keer het maandbedrag uitgekeerd gekregen.

De eerstvolgende uitbetaaldatum is vandaag. Dus 20 februari. Dit is de derde uitbetaling voor 2018. Hoe dan ook: u heeft t/m vandaag als het goed is drie keer het maandbedrag ontvangen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De derde betaling voor 2018 wordt op 20 februari 2018 uitbetaald. Dit is de zorgtoeslag voor maart 2018. Je krijgt dus 10 dagen vooruitbetaald voor de desbetreffende maand.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ah super voor het uitleg! Was ook helemaal vergeten dat het vooraf wordt gestort. Niet eens opgelet dat ik voor het maand februari nog niks had gekregen.